شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه گفت: آموزش و پرورش باید در کتاب‌های درسی به شخصیت امام خمینی(ره) بپردازد؛ دنیا به بهانه ایشان به ایران اسلامی افتخار می‌کند، اما اینکه ما نسبت به این ظرفیت بی‌توجه باشیم و قراردادهای دشمن را امضا کنیم اشتباه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی با نام امام خمینی(ره) در دنیا معرفی شده است، اظهار کرد: ایشان با تکیه بر نیروی مردم و لطف خداوند متعال توانستند مقابل رژیم پهلوی ایستادگی کنند و به پیروزی برسند.

وی با تاکید بر اینکه خداشناسی در رأس معارف دینی است، اضافه کرد: امام خمینی(ره) خداشناس بود و با خدامحوری برای رضای خداوند متعال سخن می‌گفت و این نگاه در بیانیه‌های ایشان نیز به خوبی قابل مشاهده است.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه خاطرنشان کرد: انسان باید با دشمنان خود آشنایی لازم را داشته باشد، مومنان حسود، منافقان، کافران، شیاطین و هوای نفس از جمله این دشمنان هستند که نباید نسبت به آنها غافل شویم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال دوری مسلمانان از دین هستند، عنوان کرد: اگر نتواند به این هدف برسد تلاش می‌کند که مسلمان را به سمت دین متحجرانه سوق داده و او را گمراه کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم دشمن دوست دارد که مسلمانان از اسلحه و سرمایه دور باشند، اضافه کرد: اگر افراد با فرهنگ قرآن کریم آشنا باشد برخی حرف‌ها را نمی‌زنند، بر اساس فرمایشات رهبری سادگی است که بخواهیم سلاح خود را زمین گذاشته تا دشمن به سمت ما بیاید، اگر این قاعده درست است پس چرا کشورهای مختلف در حال جمع‌آوری و خرید سلاح هستند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در مقابل اقتدار عقب‌نشینی می‌کند، مطرح کرد: افرادی که در مورد اقتدار نظام اسلامی سخنان نادرستی را بیان می‌کنند با آیات قرآن کریم آشنا نیستند؛ سرمایه نظام اسلامی جوانان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نخبگان هستند به همین علت به جای اینکه به سادگی از فرار مغزها سخن گوییم باید به دنبال استفاده از آنها باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تکیه بر سرمایه‌های داخلی را راهکار برون‌رفت از مشکلات کشور دانست و عنوان کرد: دشمن به دنبال سستی در مواضع است در حالی که انقلاب اسلامی ارزش‌های مشخصی از جمله حجاب دارد و قرار نیست در این ارزش‌ها عقب‌نشینی داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: برخی قراردادهایی که امضا می‌شود به تعبیر رهبری به نظام فرهنگی کشور لطمه می‌زند و ذلت مردم را به دنبال دارد، مسؤولان نظام که اعتماد مردم را دارند باید به این موضوع دقت کنند.

وی از موضع‌گیری امام خمینی(ره) نسبت به آمریکا و آل‌سعود یاد کرد و افزود: دشمن‌شناسی، تواضع و فروتنی از  دیگر ویژگی‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس را فارغ‌التحصیلان خارجی مدیریت نکردند، اظهار کرد: یاران در گهواره امام خمینی(ره) کشور را در شرایط بحران اداره کردند، اینکه رهبر انقلاب اسلامی به سرمایه‌های داخلی تاکید دارند نشان از کاربردی بودن این سرمایه‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه بال‌های علم و شهادت انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، گفت: لیست اموال امام خمینی(ره) و فرزندان ایشان مشخص بود؛ در سفر ترامپ به عربستان سفره‌های رنگینی را پهن کرده و هدایای بسیاری را به او دادند اما تجمل‌گرایی برای مردم دنیای کنونی دیگر هیچ جاذبه‌ای ندارد بلکه ساده‌زیستی است که نظر دنیا را به خود جلب می‌کند..

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه صدا و سیما باید نسبت به تبیین سیره امام خمینی(ره) اهتمام جدی داشته باشند، اضافه کرد: آموزش و پرورش باید در کتاب‌های درسی به شخصیت ایشان بپردازد؛ دنیا به بهانه امام خمینی(ره) به ایران اسلامی افتخار می‌کند اما اینکه ما نسبت به این ظرفیت بی‌توجه باشیم و قراردادهای دشمن را امضا کنیم اشتباه است چرا که دانش‌آموزان باید با آموزه‌های اسلامی تربیت یافته و مدارس باید مرکز ترویج معارف اسلامی باشند.

این سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: اسلام دین درگیری و جنگ نیست بلکه دین صلح و تعامل است اما نباید به بهانه‌های نادرست داشته‌های خود را از دست دهیم.

وی از تفاوت‌های انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های تاریخ یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی با گذشت بیش از چهار دهه ارزش‌های خود را حفظ کرده است و امیدواریم تا ظهور امام زمان(عج) نیز این مسیر ادامه داشته باشد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha