جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه/ عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی گفت: اگر مدیری ظرفیت ریاست را نداشته باشد نه فقط نمی‌تواند کاری انجام دهد بلکه سبب ضرر و آسیب نیز می‌شود؛ اگر فردی ظرفیت مدیریت روستا و شهر را دارد نباید در سطح مدیریت کشور قرار گیرد چرا که این امر سبب طغیان می‌شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از نماز ظهر و عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه دفاع از اعتقادات و دین هزینه دارد، اظهار کرد: طی این دهه‌های اخیر برای حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای این نظام هزینه‌های بسیاری پرداخت شده است.

وی وفای به عهد را از ویژگی‌های افراد مومن برشمرد و اضافه کرد: بر اساس آیات قرآن کریم فردی که به عهد خود با خداوند متعال پایدار باشد نزد خداوند جایگاه خاصی دارد؛ امام حسین علیه‌السلام و یاران ایشان برای وفای به عهد خود در واقعه کربلا از جان خود گذشتند.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی با اشاره به برخی از ویژگی‌های اهل بهشت خاطرنشان کرد: خداوند متعال نیز به انسان وعده‌هایی داده است که بر اساس آیات قرآن کریم اگر انسان به وعده‌های خود عمل کند، خداوند نیز به آنها عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه استمرار عقیده و دوری از شرک از عهدهای انسان نسبت به خداوند متعال است، عنوان کرد: عهد عبادی این است که انسان عبادت را فقط برای خداوند متعال انجام دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی یادآور شد: اگر مدیری ظرفیت ریاست را نداشته باشد نه فقط نمی‌تواند کاری انجام دهد بلکه سبب ضرر و آسیب نیز می‌شود؛ اگر فردی ظرفیت مدیریت روستا و شهر را دارد نباید در سطح مدیریت کشور قرار گیرد چرا که این امر سبب طغیان می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد ثروت‌های سنگینی را به خود اختصاص داده‌اند، مطرح کرد: هر فردی به اندازه ظرفیت عمر خود می‌تواند ثروت‌اندوز باشد در حالی که اکنون برخی از افراد در جامعه اسلامی نیز ثروت‌های بیشتری نسبت به ظرفیت عمر خود دارند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه عهد با خداوند متعال اعتقادی و عبادی است، گفت: اگر انسان برای دوری از گناه با خداوند متعال عهد بسته باشد و به عهد خود عمل کند مورد رحمت خداوند متعال قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ نیز افراد بسیاری با امام خود عهد بستند اما هیچ کدام از عهدهای خود پشیمان نشدند؛ گاهی انسان احساس می‌کند که سعادت زیارت حرم امام رضا علیه‌السلام را ندارد این نشان از بدعهدی انسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی رفیعی با تاکید بر اینکه مسؤولان باید به دنبال خدمت به مردم باشند، تصریح کرد: استانداران، فرمانداران، شهرداران و دیگر مسؤولان باید ملاقات‌های عمومی با مردم داشته باشند و در این ملاقات‌ها به صورت مستقیم از مشکلات مردم آگاه شوند و در راستای رفع آنها تلاش کنند، اگر هم کاری از دست آنها بر نمی‌آید باید با مردم خوش رفتاری کنند چرا که رفتار آنها سبب خوش‌بینی یا بدبینی مردم نسبت به نظام اسلامی می‌شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha