جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

حوزه/ عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی با تاکید بر اینکه دشمنان به صورت مستمر در فضای مجازی به دنبال هجوم به اعتقادات جوانان هستند، گفت: جوانان باید به دنبال پاسخگویی به شبهات و رفع اشکالات دینی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از نماز ظهر و عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه در آزمایش‌های الهی خلوص عمل انسان مشخص می‌شود، اظهار کرد: چهره واقعی انسان در شرایط سخت و دشوار قابل مشاهده است به همین علت خداوند متعال گاهی در این شرایط انسان را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

وی یکی دیگر از اهداف آموزن‌های الهی را جدایی افراد ناپاک از پاکان دانست و مطرح کرد: این آزمون‌ها گاهی انسان بیهوش و بی‌توجه نسبت به حقایق را بیدار و متوجه می‌کند.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه با تاکید بر اینکه هیچ فردی نسبت به مکان، زمان و چگونگی مرگ خود آگاهی ندارد، عنوان کرد: آگاهی نسبت به آینده هیچ تاثیری در تفکر و اراده امامان معصوم(ع) ندارد ،چراکه آنها در برابر تصمیم خداوند متعال تسلیم بوده و به رضای خداوند توجه دارند.

وی با اشاره به اینکه رضایت داشتن نسبت به صبر و تحمل کردن جایگاه والاتری دارد، مطرح کرد: ائمه اطهار(ع) نه فقط صبر و تحمل می‌کردند بلکه نسبت به سرنوشت خود از خداوند متعال رضایت داشتند و به صورت مستمر در مشکلات و سختی‌ها ذکر و عبادت خداوند متعال را دنبال می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه خداوند متعال نسبت به حوادث آینده مطلع است، گفت: اسباب حوادث را انسان‌ها فراهم می‌سازند به همین علت وقتی خداوند از حادثه‌ای گزارش می‌دهد به معنایی تعیین این حادثه توسط او نیست بلکه به معنای آگاهی نسبت به عملکرد انسان‌هاست.

وی از دفاع مقدس به عنوان یک آزمون الهی نام برد و اظهار کرد:‌ امتحانات به معنای اتفاق‌هایی که به صورت طبیعی در زندگی رخ می‌دهد غیر قابل نپذیرفتن است؛ تغییر اعتقادات یکی از این امتحانات بوده که برای هر قوم و امتی رخ داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه دشمنان به صورت مستمر در فضای مجازی به دنبال هجوم به اعتقادات جوانان هستند، عنوان کرد: جوانان باید به دنبال پاسخگویی به شبهات و رفع اشکالات دینی باشند.

وی از کاهش روابط اجتماعی در میان مردم جامعه یاد کرد و ادامه داد: نبود روابط اجتماعی سبب بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات فردی می‌شود؛ فقر قدرت دین‌داری را از انسان سلب می‌کند، در روایات نیز مطرح شده، باید دعا کنیم انسان فقیر درگیر بی‌دینی نشود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه انسان در وضعیت معیشتی خود نیز مورد آزمایش قرار می‌گیرد، گفت: اگر فردی فقیر می‌شود نباید خود را ببازد و اگر فردی بیشتر از دیگران دارد نباید نسبت به داشته‌های خود مغرور شود.

وی از همسایه‌آزاری به عنوان یکی از گناهان بزرگ نام برد و ادامه داد: بر اساس روایتی از پیامبر اسلام(ص) فردی که همسایه خود را آزار دهد ایمان ندارد، همسایگان حقوق مشخصی دارند که نباید نسبت به آنها بی‌توجه باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: فردی در امتحانات اقتصادی شکست می‌خورد در روز قیامت با مسیرهای دشوار مواجه می‌شود، اما در نقطه مقابل اگر فردی در مسیر خداوند متعال احسان کند در زندگی دنیا و آخرت درمانده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه گاهی انسان با امتحانات سیاسی روبرو می‌شود، اظهار کرد: اگر خداوند متعال را ناظر بر زندگی‌های خود بدانیم در امتحانات الهی به پیروزی می‌رسیم؛ صبر و توسل به خداوند متعال نیز انسان را در گذراندن امتحانات الهی توانمند می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha