چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

حوزه/ استاد جامعه المصطفی العالمیه گفت: نباید به ازدواج‌های احساسی اقدام کنیم چرا که این ازدواج‌ها موقت است و نمی‌تواند تضمین کننده زندگی آینده افراد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از نماز ظهر و عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن کریم پیامبر اسلام(ص) بر امت خود برتری دارد، اظهار کرد: این ولایت و برتری را ایشان در واقعه غدیر به حضرت علی علیه‌السلام واگذار کردند به همین علت اگر پیامبر خدا را قبول داریم باید حضرت علی علیه‌السلام را نیز به عنوان ولی قبول کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مومن باید از فرمان امام معصوم تبعیت کند، اضافه کرد: برخی به پیامبر اسلام(ص) نسبت دورغ می‌دادند به همین علت ایشان در روایتی فرمودند که این افراد اهل جهنم خواهند بود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مردم غیر مسلمان نسبت به حضرت محمد(ص) احترام خاصی قائل بودند و به فرمایشات ایشان توجه داشتند اما برخی از مسلمانان با دستورات ایشان مخالفت علنی می‌کردند و نسبت به ایشان بی‌توجه بودند در حالی که در مورد عدالت و آگاهی پیامبر اسلام(ص) آیات مختلفی نازل شده است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) بر هر انسانی اولویت دارد، عنوان کرد:‌ ایشان تا زمانی که حق شفاعت امت خود را نگرفتند دنیای خاکی را ترک نکردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به روایت « مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» مطرح کرد: افرادی که واژه «مولا» را به معنای دوست معنا می‌کنند آیا فکر نمی‌کنند که رسول اسلام(ص) این جمعیت را گردهم آورد تا بگوید حضرت علی علیه‌السلام دوست من است؟.

وی از آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» یاد کرد و گفت: اینکه گفته می‌شود اسم حضرت علی علیه‌السلام به صورت مستقیم در قرآن کریم مطرح نشده بهانه است چرا که پیامبر اسلام و بزرگان شیعی و سنی این آیه را تفسیر کرده‌اند و در مورد جریان‌های دیگر نیز در قرآن نامی از فردی آورده نشده و در نقطه مقابل موضوع سقیفه در قرآن کریم تایید شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه احترام به والدین در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است، مطرح کرد: این افراد خیرخواه فرزندان خود هستند به همین علت تصمیم نادرستی برای آنها نمی‌گیرند؛ نباید به ازدواج‌های احساسی اقدام کنیم چرا که این ازدواج‌ها موقت است و نمی‌تواند تضمن کننده زندگی آینده افراد باشد.

وی بر اقامه نمازهای واجب توسط جوانان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: اگر نماز خود را به درستی اقامه کنیم می‌توانیم با خداوند متعال ارتباط مطلوبی برقرار کرده و تقوای خود را افزایش دهیم.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه یادآور شد: پیامبر اسلام(ص) افرادی که لباس دشمنان را پوشیده، نماز را سبک شمرده و برای خانواده خود هزینه نمی‌کنند را از خود دور می‌کند.

انتهای پیام/115

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha