شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

رئیس شورای حوزه علمیه استان خراسان شمالی با بیان اینکه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد امری خداپسندانه است، گفت: مشارکت برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از مصادیق صدقه حسنه و ایثار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار اعضای هیئت‌امنای ستاد دیه استان، اظهار داشت: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد موجب بقاء و حفظ بنیان خانواده‌ها می‌شود که باید بیش‌ازپیش از سوی خیران و نیکوکاران موردتوجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد فراهم می‌کند، افزود: جامعه اسلامی نباید نظاره‌گر مشکلات و خطرهای اجتماعی باشد که خانواده زندانیان جرائم غیر عمد را تهدید می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌های نیازمند، در انتظار کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم نیکوکار هستند، گفت: حوادث و آفات در کمین همه انسان‌ها بوده و شخصی که به دلیل جرائم غیر عمد در زندان گرفتار شده، دلیل بر مجرم بودن آن نبوده و اگر کسی می‌خواهد به مقام بالای معنوی برسد، راهش بخشش است.

وی تصریح کرد: یکی از فضیلت‌های انسانی، احسان و نیکی کردن به هم نوع بوده و کسی که اهل بخشش باشد، درهای بهشت بروی باز است.

امام‌جمعه بجنورد اظهار داشت: اندیشه نوع‌دوستی و کمک به هم نوع به‌عنوان یک فرهنگ عمومی در بدنه ملت ما نهادینه ‌شده است و می‌توان این فرهنگ را در عمق باورهای دینی مردم به‌وضوح مشاهده کرد.

وی کمک به نیازمندان را صدقه و حسنه دانست و گفت: یاری‌رساندن به گرفتاران دربند و زندانیان غیر عمد که در مخمصه زندگی گرفتار آمده‌اند صدقه و حسنه بوده و خداوند متعال به‌واسطه کارهای نیک، سیئات فرد کمک‌کننده را محو می‌کند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: باید سعی مسئولان بر این باشد که فرهنگ کمک کردن به نیازمندان را بیش‌ازپیش در جامعه ترویج دهند و با فضاسازی کردن مردم را به سمت‌وسوی این جریان خیر سوق دهند.

وی با اشاره به مراسم گل‌ریزان افزود: مراسم گل‌ریزان و جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای آزادسازی گرفتارانی که به‌صورت غیر عمد در زندان‌ها محبوس شده‌اند یک سنت حسنه است.

امام‌جمعه بجنورد از تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های ستاد دیه استان برای آزادسازی زندانیان غیر عمد قدردانی کرد و گفت: بی‌تردید دوری از این عمل کانون خانواده‌هایی که سرپرست آنان به دلایلی همچون بدهی دیه یا مشکلات مالی در حبس بسر می‌برند را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان اجر و پاداش ویژه در پیشگاه خدای متعال دارد، خاطرنشان کردد: ‌خداوند در این ماه همه بندگان خویش را در سایه مهربانی و رحمتش قرار می‌دهد و خوب است که ما هم به تأسی از این صفت زیبای الهی، مهربانی خود را نثار نیازمندان کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha