جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مهمان نواز

حوزه/ آیت‌الله مهمان‌نواز، توجه بیشتر به فقرا و نیازمندان را در ماه مبارک رمضان خواستار شد و گفت: مسلمانان باید در این ماه مبارک به افراد بی‌بضاعت و تهیدست بیشتر توجه کنند و هرکسی در حد توان خود به آن‌ها کمک و یاری کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، صبح امروز در دیدار با شماری از مسئولان فرهنگی استان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه عبادت خالق هستی و بهترین زمان برای رستگاری انسان مسلمان در دنیا و آخرت است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان موعد سلوک روحی مؤمنان و بخشش و آمرزش گناهان است، افزود: رحمت و مغفرت بی‌پایان خداوند متعال در این ماه مبارک بر اهل زمین نازل می‌شود.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای کسب رضای خداوند متعال دانست و گفت: انسان مسلمان در این ماه مبارک می‌تواند با بهره‌گیری از دستورات دینی و انجام فرایض دینی خود را از گناهان پاک کند و رضایت خالق را به دست آورد.  

وی تصریح کرد: ماه رمضان بزرگ‌ترین ماه خداوند است، ماهی که بر همه مسلمانان جهان واجب و ضروری است که روزه بگیرند و از انجام اعمال زشت و ناپسند دوری کرده و تقوای الهی را در پیش بگیرند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر استفاده مناسب و حداکثری از فرصت ماه رمضان، گفت: این ماه همواره در میان مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و مورد تقدس و احترام است و همگان باید حرمت این ماه مبارک را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است، اظهار داشت: رمضان ماه قرآن خواندن است، ماهی که خداوند متعال قرآن کریم را برای هدایت بشر بر پیامبرش (ص) نازل کرد، بنابراین خواندن این کتاب الهی و توجه بیشتر به آن در ماه رمضان باید بیشتر از سایر ماه‌های سال باشد.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر بهره‌گیری از فرصت ماه رمضان برای ارتقای بُعد معنوی نسل‌های جدید، گفت: با یک برنامه چندساله می‌توان با پرورش کودکان و نوجوانان در دامن قرآن و فضاهای معنوی، آن‌ها را با این ارزش‌های والای قرآنی مأنوس و جامعه را در مقابل انحرافات و کج‌روی‌های احتمالی بیمه کرد.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت توجه بیشتر به امربه‌معروف و نهی از منکر در این ماه مبارک، تصریح کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر از فروع دین مبین اسلام است که با به‌کارگیری صحیح آن، جامعه از کج‌روی که نتیجه‌ای جز انحطاط و هلاکت ندارد، نجات پیدا کرده و در مسیر صحیح و درست گام برمی‌دارد.

آیت‌الله مهمان‌نواز در پایان توجه بیشتر به فقرا و نیازمندان را در ماه مبارک رمضان خواستار شد و گفت: بر همه مسلمانان واجب و ضروری است که در این ماه مبارک به افراد بی‌بضاعت و تهیدست بیشتر توجه کنند و هرکسی در حد توان خود به آن‌ها کمک و یاری کند، چراکه کمک به نیازمند رضای خداوند را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha