سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
فقرا و مستمندان

حوزه/ امام جمعه اهل سنت سنندج گفت: روزه داران در این روزه ها به ویژه در روز عید سعید فطر فقرا و ضعفا را را یاد نبرند، زیرا در دین اسلام سیر کردن یک فقیر و تهیدست بالاتر از بسیاری از عبادات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، صبح امروز در جمع طلاب اهل سنت اظهار داشت: در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان به سر می بریم و خوش به سعادت مومنانی که از این فرصت طلایی بهترین بهره های معنوی را بردند.

امام جمعه سنندج گفت: در روزهای باقی مانده از ماه مبارک رمضان بسیاری از مومنان در ضیافت خوان الهی بهره های معنوی بسیاری بردند و در مقابل کسانی بودند که از این فرصت بی نصیب ماندند.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه رمضان، ماه آمرزش گناهان است، بیان داشت: رسول اکرم(ص) این ماه را رمضان، به معنای ماه سوزانده شدن گناهان می نامند، پس خوش به حال کسانی که در این ماه گناهان خود را با روزه گرفتن و خویشتن داری پاک نمودند.

ماموستا خدایی در ادامه با اشاره به اینکه روزه داری همانند دیگر شئونات و دستورات دینی برای خود شرایطی دارد، گفت: در این خدا، برای روزه و روزه دار شرایطی لحاظ شده که رعایت آنها واجب است و عدول از آنها احتمال ابطال روزه را ممکن می سازد.

امام جمعه سنندج گفت: روزه داری تنها به معنای خوردن و نیاشامیدن نیست، بلکه فرد روزه دار باید گوش، چشم، زبان و همه جوارح وی روزه باشند، با وجود این شرایط است که روزه دار می تواند مطمئن شود که روزه اش مقبول واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از جنبه های رمضان، جنبه اجتماعی آن است، بیان داشت: در ماه رمضان که عیدی کامل برای فرد مومن است، برادران دینی در کنار هم با انجام مناسک مذهبی، صورت اجتماعی به مبحث روزه می دهند.

این عالم اهل سنت ادامه داد: در آستانه عید سعید فطر هستیم و به عینه دیدیم که یک ماه از مهمانی خدا به سر رسید، البته برای مومن و شخص با خدا تمام ماه ها، ماه مهمانی خداوند است به شرطی که در آن زمان ها هم همانند یک فرد روزه دار، از محرماتی که دین اسلام حرام دانسته است، دوری نماید.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: روزه داران در این روزه ها به ویژه در روز عید سعید فطر فقرا و ضعفا را را یاد نبرند، زیرا در دین اسلام سیر کردن یک فقیر و تهیدست بالاتر از بسیاری از عبادات است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha