پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماموستا ملا احمد شیخی امام جمعه ثلاث باباجانی:

حوزه/ ماموستا ملا احمد شیخی با اشاره به حضور تشیع و تسنن در کنار هم به هنگام زلزله سال گذشته،گفت: در حادثة زلزله شاهد وحدت عملی بین تشیع و تسنن بودیم.

ماموستا ملا احمد شیخی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کرمانشاه، با اشاره به حادثه زلزله که مصیبت عمرانی و اجتماعی با خود آورد، اما تبعات و پیام های مثبتی داشت، گفت: اگر قبل از زلزله وحدت شیعه و سنی برای ما باورکردنی نبود، در حادثه زلزله وحدت عملی بین اقوام و مذاهب را به چشم خود دیدیم.

وی در ادامه با اشاره به وحدت بین مسلمین در حادثه دردناک زلزله آبان 96، گفت: شیعه و سنی در دفاع مقدس و راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس خصوصا در سال گذشته در کنار هم، توطئه دشمنان وحدت بین مسلمین را نقش بر آب کردند.

امام جمعه ثلاث باباجانی با بیان فداکاری و ایثار مبلغین حوزه های علمیه در قالب گروه های جهادی در مناطق زلزله زده، گفت: طلاب حوزه علمیه قم، مشهد، با سرکشی به چادرهای مردم زلزله زده با توزیع کمکهای مردمی و دلجویی، آنان را مورد تفقد قرار می دادند.

وی در ادامه وحدت بین اقوام و مذاهب را در ایران اسلامی بزرگترین سرمایه دانست و گفت: روحانیون خدمت رسان به مردم زلزله زده با شنیدن صدای اذان و حضور در مساجد، نماز جمعه و جماعت، جلوه ای از برادری اسلامی را به نمایش گذاشتند.

ماموستا ملا احمد شیخی با بیان اینکه وحدت مذاهب اسلامی در حادثه زلزله، ثمره اظهار همدردی اقشار مختلف مردم، دولتمردان، طلاب، روحانیون، کسبه، بازاری، تشیع و تسنن بود،گفت: همیاری مردم ایران اسلامی در حادثه مخرب زلزله سال گذشته خود دلیلی بر اتحاد مذاهب اسلامی و باعث یاس استکبار جهانی است.

وی در ادامه با اشاره به کلام راهگشای حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند پشتیبان «ولایت فقیه» یاشید تابه مملکت شما آسیبی نرسد. گفت: اتحاد و وفاداری به نظام اسلامی و پیروی از ولی فقیه مانع نفوذ دشمن و ایجاد خلل در صفوف متحد ما و آسیب رساندن به ایران اسلامی است.

امام جمعه ثلاث باباجانی با ابراز امیدواری از وحدت بوجود آمده در ایام الله ها و مناسبت های مختلف و زلزله که درس عبرتی باشد برای ما و دشمنان ایران اسلامی، گفت: با انسجام و وحدت حول محور ولایت، شیطان بزرگ هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha