سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: از جمله تأثیرات مهم حجاب در جامعه، تأمین سلامت جامعه، رواج ازدواج های مشروع و در نتیجه سلامتی نسل آینده، بازدهی بیشتر نیروهای کار در عرصه اقتصادی و توجه افراد جامعه به ارزش های واقعی و والاست.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی صبح امروز در کارگاه بررسی حجاب و عفاف که  در سالن اجتماعات مدرسه علمیه ایمانیه شهرستان تاکستان برگزار شد به ارائه الگوی صحیح حجاب وعفاف در جامعه اشاره کرد و گفت: قدم مؤثر و عملی در ترویج فرهنگ حجاب، گنجاندن مطالب مهم در زمینه حجاب پوشش و آموزش های لازم در این زمینه درکتابهای درسی و دانشگاهی می باشد.

وی افزود: در عصر جدید کتب درسی یکی از مهم ترین ابزار برای معرفی و ترویج فرهنگ حجاب در جامعه می باشد و عدم برنامه ریزی و توجه دقیق به این بخش ممکن است در دراز مدت باعث فراموشی ارزش های والای اسلام و فرهنگ متعالی حجاب گردد.

وی ادامه داد: ابزار فرهنگی دیگری که می تواند در خدمت معرفی و ترویج فرهنگ حجاب در جامعه قرار بگیرد، روزنامه ها و مجلات می باشند وامروزه تقریباً اکثریت مردم جامعه به نحوی با روزنامه ها و مجلات سر و کار دارند، بنابراین ما می توانیم با برنامه ریزی درست، منسجم و هدفدار از این رسانه های گروهی برای آموزش مخاطبان خود استفاده نمائیم.

  مدیر حوزه علمیه استان قزوین به نقش مهم واثر گذار حوزه های علمیه ودانشگاه را در این عرصه خطیر دانست وبیان داشت: دو کانون حساس و بسیار مهم ارتقاء فرهنگ و دانش در جامعه، حوزه و دانشگاه می باشد، و بانیان تبلیغ و هدایت از حوزه ها بر می خیزند و پرچمداران علم و دانش و تخصص از دانشگاه ها بوده که باید در این عرصه بسیار تلاش شود.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حجاب یکی از واجبات دینی و علاوه بر آن از مسائل بسیار مهم و تاثیرگذار بر جامعه است، اما متاسفانه با وجود بحث ها و مطالعات گسترده در این رابطه هر روز بیش از قبل از الگوی حجاب اسلامی دور می شویم.

وی اظهار داشت: از جمله تاثیرات مهم حجاب بر جامعه، تامین سلامت جامعه، رواج ازدواج های مشروع و در نتیجه سلامتی نسل آینده، بازدهی بیشتر نیروهای کار در عرصه اقتصادی و توجه افراد جامعه به ارزش های واقعی و والاست.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی حجاب را عامل موثر در سلامت جامعه دانست وبیان داشت: یکی از ضروری ترین نیازهای آدمی در رسیدن به سلامت روانی، اخلاق و پایبندی به اصول آن بوده  وزمانی می تواند به سلامت و آرامش روانی برسد که در سایه ایمان و اخلاق زندگی نماید  وایمان به خدا، بزرگترین پایگاه درونی هر فرد است که می تواند به تمام اضطراب ها، نگرانی ها و ترس های او خاتمه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha