پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام قطبی

حوزه/ حجت الاسلام قطبی گفت: هنر، مقوله ای لطیف و ظریف است و نمی توان با دستور و سفارش آن را آفرید، انتظار می رود هنرمندان آتش به اختیار همیشه و در همه حال، ذوق خود را در کمند هنرِ خود زنده نگه داشته و بر چله ی کمان قرار داده در قلب های انسان ها نفوذ داشته باشند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان صبح امروز در جمع خبرنگاران  پیرامون موضوع «آتش به اختیاری» که رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با دانشجویان فرمودند، اظهار کرد : هرگاه سیستمِ هدایتگر و سیاستگذارِ فرهنگی از کار بیافتد و متولیان أمر در هدایت و حرکتدهی به شبکههای مردمی ناتوان بمانند، ظرفیتها و شبکههای مردمی نمیتوانند از کار بایستند و دست روی دست گذاشته منتظر بمانند تا سیاستگذاران از خواب بیدار شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی بیان کرد: اینکه هنرمند خودش تصمیم می گیرد، خودش می اندیشد، خودش می پروراند و خودش می آفریند، به این معناست که شخصی دیگری بالای سرش نیست که او را فرماندهی کند و این، معنای آتش به اختیار است؛ فرمان قطار در دست خودش است، یعنی می افروزد و می افشاند و می رود.

وی افزود: همین ویژگی هم باعث شده، هنر همیشه با خلاقیت و نوآوری همراه باشد و طراوت و ظرافتش برخاسته از احساس و روح انسانیت باشد.

حجت الاسلام قطبی ابراز کرد: آفرینش هایِ هنری برخاسته از ذوق و حسّ و لطافت ِدرونِ هنرمند است و این است که وقتی حسّ گرفت و پرنده ی خیالش در آسمان اندیشه و فرهنگ به پرواز درآمد هر آنچه را صید کند، در کمند هنر و قالب هنری درآورده و به انسانیت عرضه می کند.

وی تصریح کرد: انتظار می رود هنرمندان آتش به اختیار همیشه و در همه حال، ذوق خود را در کمند هنرِ خود زنده نگه داشته و بر چله ی کمان قرار داده در قلب های انسان ها نفوذ داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha