جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قرآن

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از پخش ۲۵ قسمت مشاعره با موضوع قرآن از صداوسیما خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، رئیس جشنواره ملی شعر قرآنی کودک و نوجوان شامگاه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره «یک آیه یک قاصدک» اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی با هدف‌گذاری منطق مسئله محوری از سالیان گذشته به دنبال احصاء نقاط و کانون‌های بحرانی در حوزه فرهنگ بوده است.
رئیس جشنواره ملی شعر قرآنی کودک و نوجوان با اشاره به راه‌اندازی میزهای تخصصی در این زمینه گفت: ضعف ادبیات قرآنی در فرهنگ عمومی، یکی از مسائلی است که شناسایی و برای کاهش آن مسیرهایی مشخص شده است.
وی با بیان اینکه توجه به داستان‌های شب کودک با رویکرد قرآنی با شعار «با قرآن تا بهشت» یکی از طرح‌هایی است که برای تأثیرگذاری بر روی فرزندان در سنین پایین در نظر گرفته‌شده است، گفت: انس و ارتباط کودکان و نوجوانان با قرآن به‌صورت باورمندانِ از چشم‌اندازهایی است که پیش ‌بینی کرده ایم.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان با اشاره به بر عهده گذاشته شدن حوزه شعر به این مجموعه، تصریح کرد: شعرهای آیینی در بخش کودک و نوجوان یکی از تنگ ترین بخش‌هاست و برای رفع این مشکلات و مسائل، چنین جشنواره ای برگزار شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قطبی، اتصال به حقیقت واقعی عالم یعنی خداوند تبارک و تعالی را عامل جاودانگی بیان و خاطرنشان کرد: فردوسی بیش از یک هزار و 200 بیت شعر برگرفته از آیات قرآن سروده است.
وی از تهیه شدن 25 قسمت مشاعره با موضوع قرآن به همت اسماعیل آذر، استاد زبان و ادبیات فارسی در سیمای جمهوری اسلامی خبر داد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان همچنین از آماده سازی مجموعه‌ای صوتی از لالایی‌ها با مفاهیم قرانی برای کودکان خبر داد و افزود: حوزه محبت باورمندانِ قرآن را نیز در دستور کار داریم.
گفتنی است از 380 اثر رسیده به جشنواره ملی شعر قرآنی کودک و نوجوان، 10 اثر برگزیده شد که با معرفی و تجلیل از منتخبان این جشنواره نیز پایان یافت.
در بخش کودک جشنواره، نسیم نوروزی از اصفهان حائز رتبه اول، پیام جهانگیری از اردبیل حائز رتبه دوم، فاطمه غلامی از یزد حائز رتبه سوم، سعیده موسوی زاده از تهران و عاطفه جوشقانی از قم شایسته تقدیر و در بخش نوجوان جشنواره، مرضیه تاجری از قم حائز رتبه اول، طیبه شامانی از تهران حائز رتبه دوم، سید مهدی موسوی از قم حائز رتبه سوم، هادی فردوسی از استان فارس و طاهره شمسیان از استان خراسان رضوی شایسته تقدیر شناخته‌شده و مورد تجلیل قرار گرفتند و به‌رسم یادبود هدایایی دریافت کردند.
جشنواره ملی شعر قرآنی کودک و نوجوان به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان) برگزار شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha