جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

حوزه/ یکی از قاریان آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه(س) نهادینه کردن فرهنگ تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان را یکی از برکات آیین ترتیل‌خوانی حرم مطهر برشمرد و گفت: این دستاورد بسیار مهم است که تلاوت قرآن کریم میان اقشار مختلف جامعه ترویج یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، علی علیزاده با بیان اینکه آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم به بهترین شیوه طی ماه مبارک رمضان در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در حال برگزاری است، اظهار کرد: بسیاری از مراکز و امامزادگان در سطح کشور از این برنامه الگوبرداری کرده به همین علت مراسمات ترتیل‌خوانی با شکوه مطلوبی در سطح کشور در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها دارای سابقه 20 ساله است، اضافه کرد: اکنون به لطف خداوند متعال شکوه این جلسه بیشتر شده است و رسانه‌های مختلف این برنامه را به عنوان یک کار قرآنی ممتاز در سطح دنیا مطرح کرده‌اند.

این قاری بین‌المللی قرآن خاطرنشان کرد: دوره‌های قرآنی به منظور آموزش تخصصی روان‌خوانی، تجوید و حفظ در طول سال برگزار می‌شود اما در افراد مشخصی در این دوره‌ها شرکت می‌کنند اما یکی از ویژگی‌های آیین ترتیل‌خوانی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها این است که عموم مردم در این برنامه شرکت می‌کنند چرا که این مراسم عمومیت لازم را دارد.

وی با تاکید بر اینکه افراد بسیاری حضور در آیین‌ ترتیل‌خوانی قرآن را در برنامه روزانه خود قرار داده‌اند، عنوان کرد: افراد تلاش می‌کنند تا طی ماه مبارک رمضان با حضور در این مراسم حداقل یک دوره ختم قرآن را برای خود به ثبت برسانند.

علیزاده نهادینه کردن فرهنگ تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان را یکی از برکات آیین ترتیل‌خوانی قرآن برشمرد و مطرح کرد: این دستاورد بسیار مهم است که تلاوت قرآن کریم میان اقشار مختلف جامعه ترویج یافته است.

وی تفکیک آیین ترتیل‌خوانی نوجوانان از ترتیل‌خوانی بزرگسالان را اقدام قابل تقدیری دانست و گفت: آیین ترتیل‌خوانی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها از هر نظر کامل است چرا که در ابتدای این مراسم مفاهیم قرآنی نیز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی از کارشناسان برجسته قرآن کریم ارائه و ایرادات تجویدی قاریان به صورت همزمان در هنگام تلاوت گرفته می‌شود.

علیزاده با تاکید بر اینکه برای حضور گسترده‌تر مردم در آیین ترتیل‌خوانی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها باید اطلاع‌رسانی مطلوب‌تری صورت گیرد، تصریح کرد: امیدواریم عموم مردم برای حضور در آیین ترتیل‌خوانی تشویق شوند و از این برنامه قرآنی استفاده مطلوبی را داشته باشند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha