جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طب سنتی

حوزه/ طلبه حوزه علمیه و کارشناس طب سنتی و اسلامی از رواج قابل توجه این طب در میان بسیاری از خانواده های ایرانی در سال های اخیر خبر داد.

عاطفه بهروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: البته در بسیاری از نقاط جهان ، مردم به سمت استفاده از آموزه های طب سنتی گرایش پیدا کرده اند و این در حالی است که در کشور ما طب سنتی با نگاه اسلامی رواج بسیاری در سال های اخیر پیدا کرده است.

وی افزود: به تعبیر استادمان جناب حکیم خیر اندیش، در حال حاضر از میان حدود 35 مکتب معرفی شده در جهان در زمینه طب سنتی، بیش از 20 مکتب آن یا جزو معارف طب سنتی ایران

این کارشناس طب اسلامی همچنین گفت: در حال حاضر کتب معتبر و مستندی که در همین رابطه در بازار نیز وجود دارد، با استقبال خوب مردم و خانواده ها مواجه شده و امیدواریم که رسانه های جمعی نیز بیش از پیش به معرفی و ترویج استفاده از طب سنتی و اسلامی اهتمام بورزند.

وی اضافه کرد: یکی از برکات گرایش مردم به این طب و استفاده از داروهای گیاهی این است که با مزاج شناسی مناسب ،روند تغذیه آن ها به سمت سبک زندگی اسلامی اصلاح می شود و خود تغذیه تاثیر بسیاری در ایجاد یا درمان انواع و اقسام بیماری ها دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha