جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ علم ابدان در گذشته همانند علم فقه در حوزه تدریس می شد ولی غرب و جبهه استعمار با طراحی نقشه و با حربه های زیاد علم طب را از حوزه جدا و آن را سکولاریزه کردند و به جامعه اسلامی تحویل دادند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت، که در دفتر معظم له برگزار شد، گفتند: در روایات اهل بیت(ع) از علم ابدان و طب تمجید فراوانی به عمل آمده واین نشان می دهد فعالیت در این عرصه، مقدس و با ارزش است.

این مرجع تقلید افزودند: علم ابدان درحوزه ها  همانند علم فقه  تدریس می شد. غرب و جبهه استعمار با طراحی نقشه و با حربه های زیاد علم طب را از حوزه جدا و علم طب را سکولاریزه کردند و به جامعه اسلامی برگرداندند.

معظم له بیان داشتند: غربی ها و استعمارگران همان طور که در اقتصاد، فرهنگ وسیاست دخالت کردند، در علم طب سنتی اسلامی هم دست درازی کردند و نگذاشتند این علم در ایران باقی بماند؛ این نشان از خوی استعمارگری است که همه چیز را برای خود می خواهند.

 ایشان افزودند: باید همانند غربی ها عملا وارد میدان شد، تبلیغات کرد تا مردم بدانند طب سنتی ایرانی چه برکات و آثار مهمی دارد، اگر برکات طب سنتی اطلاع رسانی، نشود کسی به سمت آن نخواهد رفت. 

معظم له بیان داشتند: دشمن با همه تجهیزات به میدان آمده، وجود این همه تجهیزات دلیل بر این است که نمی خواهند جامعه اسلامی ایران درموضوعات مختلف خودکفا شود.

 ایشان در پایان با بیان اینکه باید برای مقابله این نوع دشمن، طراحی هدف دار و دامنه دار انجام داد تا به هدفی که می خواهیم برسیم، بر گرفتن حق و به دنبال  آن رفتن تاکید کردند و گفتند: با سکوت نمی شود طب سنتی را احیا کرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha