جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش ضیافت نور

حوزه/ رابطه فرزندان با پدر به عنوان یک روحانی و یا همسر با شوهر به عنوان یک روحانی صرفا یک رابطه نسبی و خونی نیست، بلکه یک رابطه عقیدتی است و به مراتب محکم‌تر و استوارتر از رابطه خونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی در ضیافت افطاری خانواده روحانیون مرحوم استان قم با عنوان همایش «ضیافت نور» ضمن قدردانی از مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای برگزاری این مراسم گفت: ضیافت افطاری خانواده روحانیون مرحوم، مراسمی ارزشمند است که توسط مرکز خدمات پایه‌گذاری شده و در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری این مراسم موجب می‌شود، دل‌ها و ذهن‌های ما در بهترین روزها و ساعات در ماه مبارک رمضان به‌صورت جمعی متوجه آن عزیزان سفر کرده شود.

مدیر جامعه الزهرا(س) افزود: برگزاری چنین جلساتی ویژه خانواده‌های روحانیون این نگاه را زنده می‌کند که روحانی از قالب یک فرد خارج است و در قالب خانواده‌اش توسعه می‌یابد.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم‌هایی مانند ضیافت افطاری ویژه خانواده‌ها نشان می‌دهد که مرکز خدمات روحانیت را تنها در قالب شخص روحانی نمی‌بیند، بلکه تمامی اعضای خانواده را روحانی می‌داند.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی گفت: وقتی برای علمای بزرگ کلمه بیت به کار می‌بریم به این معنی است، اگر این عالم بزرگ در یک خانواده حضور دارد روحانیت به‌تمامی افراد خانواده سرایت می‌کند و تشکیل یک خانواده می‌دهد.

وی ابراز داشت: مراسم تکریم خانواده روحانیون گسترش دهنده این فرهنگ است که روحانیت از وجود روحانی مانند نوری به تمامی افراد خانواده منعکس شده است و ما همه خانواده را به عنوان روحانیت می‌شناسیم.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه این رابطه یک رابطه خونی و نسبی نیست بلکه یک رابطه عقیدتی است گفت: رابطه فرزندان با پدر به عنوان یک روحانی و یا همسر با شوهر به عنوان یک روحانی یک رابطه نسبی و خونی نیست، بلکه یک رابطه عقیدتی است و به مراتب محکم‌تر و استوارتر از رابطه خونی است.

وی عنوان کرد: این رابطه عقیدتی آنقدر محکم و اساسی است که موجب می‌شود پیامبر(ص) در مورد سلمان که از سرزمین بسیار دوری آمده است بیان کنند سلمان از ما اهل‌بیت است.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی گفت: اگر این رابطه عقیدتی نباشد ولو خونی باشد ارزشی ندارد همانطور که قرآن نسبت به فرزند نوح می‌فرماید که او از خانواده نوح نیست؛ فرزند نوح آن رابطه عقیدتی را نداشت که قرآن فرمود که فرزند نوح نبوده است.

وی بیان کرد: پیام این جلسه این است که روحانیت را در قالب آن شخص نمی‌شناسیم و اگر سفر کرده است خانواده او برای ما مهم است و ان شاء الله روحانیت در چهره فرزندان و نوه‌ها بدرخشد.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha