جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نعمت اللهی

حوزه/ حجت الاسلام نعمت الهی، ترویج و شناساندن سبک زندگی علما و فرهیختگان در عرصه های مختلف را در عصر حاضر با اهمیت دانست و گفت: چه خوب است که صاحبان قلم از علما و فرهیختگان حوزوی و علمی مطالبی بنویسند تا نسل جوان ما با امور زندگی و تحصیلی این شخصیت های برجسته آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام علی نعمت اللهی، صبح امروز در نشستی با دست اندرکاران نشریات حوزوی که در اداره کل  تبلیغات اسلامی استان برگزارشد، ضمن تبریک روز قلم  گفت: نقش و اهمیت قلم و نگارش بر همگان مشخص است، با یک قلم می توان همه چیز را بهم ریخت و یا از نو ساخت و قلم به دستان که با  حوزه فرهنگی عجین شده ، با بیشترین مشکلات دست وپنجه نرم می کنند .

وی ادامه داد:  یکی از اصول مترقی قانون اساسی بحث آزادی بیان برای مردم و مطبوعات است و این آزادی نباید ارزش های دیگر را از بین ببرد و نویسندگان و اهل قلم دائما باید به تولید فکر و محتوا بپردازند.

حجت الاسلام نعمت اللهی افزود: رسانه ها و اهل قلم باید مراقب باشند که از خط تقوا و صداقت فاصله نگیرند و در بیان مطلبشان برای مردم ایثارگری ها، شهادت ها، رشادت ها و فداکاری های مردم را درست نوشته و به آن باور داشته باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به آیه «ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ/ نون سوگند به قلم و آنچه مى ‏نويسند(القلم/ 1)» تصریح کرد: قلمی که خداوند متعال به آن قسم خورده قلمی است که در راه ترویج و نشر معارف الهی و توسعه آن نوشته و در این راه گام بر می دارد.

وی ادامه داد: جامعه ما که یک جامعه اسلامی و انقلابی و منبعث از دستورت الهی و حرکت انبیاء است، لذا هدایت این قلم و کسانی که در این مسیر فعالیت می کند بسیار مهم و حیاتی است که بایستی مدنظر قرارگیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: هر کسی  که قلم در دست دارد باید به اندازه ای دقت کند و مواظب باشد تا این قلم به درستی بر روی سطورکاغذ و صفحه نقش ببندد و به بیراهه نرود.

وی افزود:  افزایش صبر و حوصله و نقدپذیری مسوولان مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و معمولا کسانی که در حوزه قلم فعالیت می کنند، دلی نرم و لطیف و درونی پر از استرس دارندکه باید از تلاشهای شبانه روزی این عزیزان تقدیر نماییم.

حجت الاسلام نعمت الهی، ترویج و شناساندن سبک زندگی علما و فرهیختگان در عرصه های مختلف را در عصر حاضر با اهمیت دانست و بیان داشت: چه خوب است که صاحبان قلم از علما و فرهیختگان حوزوی و علمی مطالبی بنویسند تا نسل جوان ما با امور  زندگی و تحصیلی این شخصیت های برجسته آشنا شوند.

مدیر کل  تبلیغات اسلامی قزوین گفت:  حضرت امام خمینی (ره) فرمودند «شهدا را قلم ها می سازند و قلم ها هستند که شهید پرورند». قلم، خودش یکی از اسلحه هاست؛ این قلم باید دست اشخاص صالح و دست انسانهای شایسته باشند وبتوانند ارزش وکرامت قلم را حفظ نمایند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha