جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد، معمم شدن طلاب را از ملزومات جامعه امروز دانست و با اشاره به ضرورت استفاده از فرصت ها، گفت:حوزویان در فضای مجازی فرصت سوزی نکنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جلسه برگزاری امتحانات پایان سال حوزه علمیه اصفهان  اظهار کرد: معمم شدن طلاب یکی از ملزومات جامعه امروز است و پوشیدن لباس پیامبر اسلام(ص) از افتخارات است.

وی درادامه با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) مبنی براینکه «إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ، وَإِنَّمَا لِكُلِّ امْرِئٍ مَا نَوَى ...» بیان کرد: اعمال به نيتها بستگي دارد و با هر كس، مطابق نيتش رفتار مي‌شود، پس هر كس، به خاطر مقاصد دنيوي يا ازدواج با زني، هجرت نمايد، به دنيا دست مي‌يابد و با آن زن، ازدواج مي كند، در نتيجه، دستاورد هجرت هر كس، همان چيزي است كه به خاطر آن، هجرت نموده است

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح  کرد: ارزش اعمال به نیت اعمال است، بنابراین مومنین باید به این نکته توجه داشته باشند  که نیات باید صحیح و در مسیر کمال باشد، حتی اگر درس طلبگی هم می خوانیم براساس نیات به اهداف خود می رسیم.

نماینده ولی فقیه در اصفهان ابراز کرد:  طلاب برای رسیدن به مقاصد و کمالات باید نیات خود را والا قرار دهند، وگرنه اگر درس طلبگی برای کسب پول باشد، هیچ تفاوتی با مغازه داره جامعه ندارد، چون نیت ها یکسان است،اما اگر طلبه برای رسیدن به خدا هجرت کرد، نتیجه چیزی متفاوت می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید براینکه در روز قیامت براساس نیت ها قضاوت می شود و اعمال صالح براساس نیت وزن برای مومن می شود، افزود: براساس روایت حق، وزن در قیامت است و بدی اصلا وزنی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به راستی بزرگان صحیح گفته اند که حدیث إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ،..» از ارکان دین است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: همه می دانند ورود به مسیر طلبگی و درس دین را خواندن زحمت بسیار دارد، حال اگر دراین مسیر نیت چیزی جز خدایی شدن باشد، ضرر کرده ایم و به نتیجه نیز نخواهیم رسیم، ولی اگر نیت خدایی بودن وخدایی کردن دیگران بود، بالاترین سودها است.

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: طلبگی  که در مسیر هدف خدایی شدن زحمت نکشد و فرصت جوانی را از دست دهد، در دوران کهن سالی به زحمت فراوان خواهند افتاد، فرصت جوانی را برای خدایی شدن غنمیت بدانید.

نماینده ولی فقیه در اصفهان عنوان کرد: اهل بیت(ع) بارها بیان کرده اند  که راهی جز اطاعت خداوند برای نجات و سعادت نیست و کسی با خداوند نسبتی ندارد که بدون زحمت و تلاش بتواند عاقبت به خیر شود.

عضو خبرگان رهبری در پایان گفت: اگر طلبه برای خدا کاری را کرد و نیتش برای خدا بود، وقتش را تلف نکرده و در مسیر صحیح گام برداشته است، تلویزیون، موبایل، استفاده های غیر ضرور اینترنت و شبکه های مجازی همگی شیاطینی هستند که فرصت را از طلبه می گیرند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha