جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری

حوزه/ حوزه علمیه برای تحول خود نیازمند مجموعه های پیشران و موتور محرکه است که از اصلی ترین این پیشران ها، رسانه حوزه می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری صبح امروز در جمع کارکنان سامانه خبری حوزه های علمیه با اشاره به آیه 80 سوره اسراء، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «وَ قُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا/ و بگو پروردگارا مرا [در هر كارى] به طرز درست داخل كن و به طرز درست‏ خارج ساز و از جانب خود براى من تسلطى يارى‏ بخش قرار ده».

وی ابراز داشت: نبی مکرم اسلام(ص) در این آیه خطاب به حضرت حق می فرماید: خدایا ابتدا و پایان کار من را صادقانه قرار بده و ما نیز باید در این مسیر قرار گرفته و اول و آخر کارمان در راه صداقت قرار بگیرد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: یکی از وجوه تأکید صداقت در این آیه آن است که بسیار مهم می باشد که ابتدای هر کار با چه نیت و باوری شروع شده و آخر آن نیز موضوعیت خواهد داشت.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه تصریح کرد: امروزه در مباحث روانشناسی و مدیریتی نیز بر نقطه آغاز و پایان بسیار تأکید شده و تمام زندگی، مسئولیت و فعالیت های ما همواره درگیر این شروع ها و پایان ها می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری بیان داشت: حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه درباره مالک اشتر می فرماید: «و نحن عنه راضون/ ما از او راضی هستیم» و ما نیز باید به نحوی فعالیت کنیم که امام زمان ما این رضایت را در پایان کار از ما داشته باشد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: حوزه علمیه برای تحول خود نیازمند به مجموعه های پیشران و موتور محرکه است که از اصلی ترین پیشران ها، رسانه حوزه می باشد.

وی ابراز داشت: برای رسانه حوزه تا به امروز زحمت های بسیاری کشیده شده تا به این حد برسد و حقیقتا از آن می توان به عنوان یک گنج و ذخیره نام برد و وظیفه ما نیز حفظ و تقویت این مجموعه می باشد.

مدیرمسئول خبرگزاری و هفته نامه افق حوزه خاطرنشان ساخت: امروز جمع خوبی در سامانه خبری حوزه های علمیه حضور داشته که می توان از ظرفیت های موجود استفاده های مناسبی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری تصریح کرد: در حال حاضر، سند جامعی برای رسانه حوزه تدوین شده که به تصویب شورای عالی حوزه های علمیه نیز رسیده و به نوعی میثاق کاری برای ما می باشد و باید بر اساس آن به پیش رفت.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه بیان داشت: توجه به مباحث آینده پژوهی از ضروریاتی است که مسئولان رسانه حوزه باید برای آن برنامه ریزی نموده و دوره های کوتاه مدتی را در این راستا برای کارکنان برگزار نمایند؛ چراکه از نیازهای امروز بوده و فضاهای نو و جدیدی را پیش روی ما قرار خواهد داد.

وی اظهار داشت: دانش افزایی از دیگر ضروریاتی است که کارکنان رسانه حوزه باید بر آن اهتمام داشته و به روزترین مباحث خبری و رسانه ای را دریافت نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha