دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام والمسلمین گنجی

حوزه/ علامه قطب الدین راوندی ضمن این که در فقه، تفسیر و مسائل ولایی، معرفتی و تاریخ، نمونه و ممتاز بود، در میان علمای های روزگار خود نیز محور بوده است .

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین گنجی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت علامه قطب الدین راوندی، در فرهنگ سرای المهدی(عج) راوند کاشان،  ضمن بیان خصایص شخصیتی این عالم گرانقدر، به دو ویژگی مهمی که این عالم در علوم داشت، اشاره کرد و گفت: علامه قطب راوندی درعلم فقه، تفسیر و مسائل ولایی، معرفتی و تاریخ  نمونه و ممتاز بود.

تالیف 60 اثر علمی ارزشمند

وی، با بیان این که علامه قطب راوندی در عین حالی که در فلسفه ید طولانی داشت،  اشکالات فلسفی دوران خود را نقادی و حل کرد، افزود: ایشان بیش از60 یادگارعلمی در قالب کتابت برای جهان شیعه به ارمغان آورد.

تحلیل گر آثار علامه قطب الدین راوندی، تعبیرالآیات را از آثار این عالم عنوان کرد و گفت: ایشان صدها آیات قرآن در مورد نزول مباهله لیله النبی، فضایل حضرت مولی و یک دوره امام شناسی از دیدگاه قرآن را مطرح می کند.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی، دریای علم بودن را ازدیگر فضایل علمی قطب الدین راوندی عنوان کرد وگفت: او نه تنها جامعیت درعلوم را دارد، بلکه پژوهشگر وتحلیل گری بی نظیر در کل مسائل  بود.

تربیت شاگرد درقالب فی البلاد

وی، قطب الدین راوندی را اعجوبه علمی روزگار خود دانست و گفت: این مرد بزرگ با جهاد بیان و عمل خود، شاگردان ممتاز و بی نظیری را در قالب فی البلاد تربیت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی با اشاره به اعمال و رفتار بسیار نیکوی علامه قطب الدین راوندی افزود :این استاد فرزانه اگر قلم  به دست نمی شد و جهاد فی سبیل الله نمی کرد، امروز با کمبودهای علمی زیادی مواجه می شدیم، چرا که امثال علامه مجلسی ها، ملا فیض کاشانی ها و بسیاری از بزرگان دینی از آثار و کتب این عالم  در رسیدن به مقام های بالا بهره برداری کرده اند .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha