شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله هاشم زاده هریسی

حوزه/ نماينده مردم آذربايجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر به شيوه امام صادق(ع) عمل می کردیم، اسلام در دنيا درخشان تر بود، گفت: امروز در نحوه تعامل با جهان، همان شيوه حضرت یعنی نشر اسلام احياء شود.

آيت الله هاشم هاشم زاده هريسی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، با تشریح نقش والای امام صادق(ع)در اعتلای فقه و اصول شيعه، گفت: اسلامی كه امام صادق(ع) به دنيا ارائه کرد، عاری از هرگونه خشونت و توأم با مهر و عطوفت است؛ به فرموده ایشان اگر دين به مردم به طور خالص و ناب ارائه شود همه می ‌پذيرند و اگر نپذيرند بر دلشان می ‌نشيند.

وی، الگوگیری از روش های امام صادق(ع) برای صدور اسلام به دنیا را ضروری دانست و عنوان کرد: امروز بايد برای نشر و تبليغ اسلام از شيوه‌ های امام جعفر صادق(ع) كمک بگيريم، به گونه ‌ای كه در نحوه رفتار با جهان، همان شيوه حضرت یعنی نشر اسلام احياء شود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر شيوه امام جعفر صادق(ع) را به كار گرفته بوديم، الان اسلام در دنيا درخشان تر معرفی شده بود و اسلام ابرقدرت جهان معرفی می شد.

وی خاطرنشان کرد: همه ائمه به دنبال فرصتی بودند که مقام علوی را که خداوند به آنها داده است، با بيان حقايق اسلام، القاء علوم و اخلاق و معنويت و حسن ‌رفتار با مردم در جهان منتشر کنند و نشر اين عقايد ناب شيعی هدف نهايی ایشان بود.

آیت الله هاشم زاده هریسی با بيان اینکه امام ششم شيعيان نسبت به ديگر ائمه(ع) فرصتی مغتنم برای نشر معارف اهل بيت و تفسير مفاهيم عالی قرآنی پیدا کرد، افزود: جنگ بين بنی ‌اميه و بنی ‌عباس در اواخر دوران امامت امام باقر(ع) و اوايل امامت امام صادق(ع) فرصت مناسبی برای ائمه(ع) برای نشر دين فراهم کرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام صادق(ع) زيبايی های اسلام را به مردم و حتی به مخالفان نشان داد، گفت: امام صادق(ع) به پيروان خود می ‌فرمودند: به شيعيان من بگوييد طوری با مخالفين برخورد کنند با حسن نيت، عمل، خدمت، کردار و زيباترين حرف مکتب شيعه و تفکر شيعی را به آنها نشان دهند و در دل آنها نفوذ کنند تا از اين طريق جذب شيعه شوند و از دشمنی آنها با شيعيان کاسته شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha