جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
میثاق طلبگی

حوزه/ مراسم اختتامیه دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه لرستان، با حضور یکی از اساتید حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سید حبیب الله حسینی امروز در مراسم اختتامیه میثاق طلبگی حوزه استان لرستان، با اشاره به این که طلاب باید با قدر دانستن جایگاه تبلیغی خود در کسب معنویت روزافزون و تهذیب نفس تلاش کنند، بیان داشت: طلاب باید چشم انداز خود را از رسالت طلبگی مشخص نموده و با در نظر گرفتن جایگاه رسالتی خود به تبلیغ علوم و معارف دینی در سطح جامعه بپردازند.

وی با اشاره به این که طلاب و مبلغان باید با اخلاص، روحیه جهادی و داشتن روحیه انقلابی با عشق، علاقه و اخلاص آموزه های دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را در بین مردم تبلیغ و نهادینه کنند، خاطرنشان کرد: طلاب با حضور در کلاس های درس اخلاق علما و بزرگان از محضر بزرگان دینی و حوزووی کسب فیض نموده و از نعمت اموزه های اخلاقی و درسی این عالمان در پیشرفت علوم حوزه بهره گیرند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که طلاب باید با حضور به موقع در کلاس های درسی و اخلاقی خود در جهت پیشرفت تحصیلی روزافزون حرکت نمایند، خاطرنشان کرد: داشتن نظم و انضباط و روحیه جهادی از ویژگی های طلاب موفق و کارآمد در تحصیل علوم حوزه است.

حجت الاسلام سید حبیب الله حسینی اهتمام به مباحثه و احیای این سیره آموزشی در حوزه را از دیگر شاخصه ها در موفقیت تحصیلی طلاب برشمرد و گفت: طلاب باید با شور و انگیزه و مرور روزانه کلاس ها و درس های خود در مباحثات اخلاقی حضوری مستمر داشته باشند .

وی در پایان با اشاره به این که طلاب و مبلغان پرچمداران اشاعه دین و آگاهی در جامعه هستند، یادآور شد: طلاب باید با تجهیز خود به سلاح علم روز پاسخگوی سوالات و شبهات گوناگون مخاطبان باشند و با تسلط به سوالات مردم پاسخ دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha