یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام میناپور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به اینکه دوره میثاق طلبگی از دوره های طلایی در تهذیب و تحصیل طلاب به شمار می رود، یادآور شد: طلاب در دوره میثاق طلبگی با چشم انداز و سیمای حوزه و رسالت تبلیغی خود آشنا شده و تلاش می کنند در انجام این رسالت روز به روز بر معنویت خود بیافزایند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور عصر امروز در اختتامیه دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه لرستان در پادگان حمزه سید الشهدا(ع) با اشاره به اینکه داشتن روحیه معنوی و اعتقادی بالا از شاخصه های بارز برای ورود به حوزه است، بیان داشت: طلابی که در بدو ورود به حوزه مبنای اعتقادی و اخلاقی آنها مستحکم تر و قوی تر باشد بهتر می توانند مدارج عالی تهذیبی و تحصیلی را کسب نمایند .

وی با اشاره به اینکه منش اخلاقی و اعتقادی بعنوان اساس و پایه ورود به حوزه محسوب می شود، افزود: طلابی که تقوا و خداشناسی در شخصیت آنها قوی تر باشد، بهتر می توانند در آینده در انجام رسالت تبلیغی خود موفق شوند .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه دوره میثاق طلبگی از دوره های طلایی در تهذیب و تحصیل طلاب به شمار می رود، یادآور شد: طلاب در دوره میثاق طلبگی با چشم انداز و سیمای حوزه و رسالت تبلیغی خود آشنا شده و تلاش می کنند در انجام این رسالت روز به روز بر معنویت خود بیافزایند .

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در ادامه با اشاره به اینکه طلاب بدو ورود به حوزه باید با مانوس شدن با قرآن این کتاب انسان ساز الهی، ادعیه و توسل به اهل بیت (ع) بویژه امام عصر (عج) در راستای خودسازی معنوی و تهذیب نفس و کسب تقوا تلاش کنند، افزود: مانوس شدن طلاب با قرآن و دعا و روحیه معنوی می تواند طلابی مهذب و کارآمد را برای تبلیغ در سطح جامعه آماده نماید .

وی در ادامه با اشاره به اینکه دوره میثاق طلبگی دورانی به یادماندنی در خاطر نو ورودان به حوزه است،خاطرنشان کرد: دوره میثاق طلبگی دوره بستن عهد و پیمانی ناب برای تبلیغ دین محمدی (ص) و مکتب تشیع است که طلاب باید با تمام توان از معارف دینی و مکتب اهل بیت (ع) صیانت نمایند .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان با اشاره به اینکه طلاب باید در بدو ورود به حوزه با عشق و انگیزه مضاعف در یادگیری متون حوزه تلاش کنند گفت: طلاب باید با جدیت، پشتکار و ارتباطی تنگاتنگ با علما و بزرگان حوزه، تلاش کنند آموخته های اخلاقی و اعتقادی را کسب فیض نمایند .

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در پایان با اشاره به اینکه دوره آموزشی طلاب نو ورود نیز از 20 مرداد تا 10 شهریور برگزار خواهد شد، گفت: پس از طی دو دوره میثاق طلبگی و دوره اختبار و تثبیت و ارزیابی های لازم، داوطلبان در نهایت غربال و گزینش شده و افراد موفق از اول مهرماه 96 برای ورود به 12 مدرسه علمیه استان اماده خواهند شد.  

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha