پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه زائران سرزمین وحی هدف اصلی حج را که عبودیت محض و کسب معرفت است همواره مدنظر داشته باشند، گفت: زائران با خودداری از بیان مسائل اختلاف‌برانگیز در مراسم حج، مانع برخوردهای ناشایست سعودی ها شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در همایش توجیهی زائران حج تمتع استان، اظهار داشت: زائران سرزمین وحی هدف اصلی حج را که عبودیت محض و کسب معرفت است همواره مدنظر داشته و با خودداری از بیان مسائل اختلاف‌برانگیز در مراسم حج، مانع برخوردهای ناشایست  سعودی ها شوند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر لزوم تحول در اين سفر معنوي، افزود: زائران بايد مقصد و مقصود سفر را براي خودشان مشخص كنند.

وی از زائران خواست تا در قبل از سفر، حين و بعد از سفر به نكاتي توجه كنند و گفت: در قبل از سفر بايد مال خود را حلال كنيد و اگر از فردي كينه و ناراحتي داريد بايد حلاليت بخواهيد، در انجام مناسك نيز بايد دقت كنيد تا تمامي اعمال درست انجام شود و بعد از سفر نيز بايد در زندگي متحول شويد

وي با بيان اينكه در اين سفر بايد با معرفت حركت كنيم اظهار داشت: در اين سفر معنوي به سوغات زياد پرداخته نشود، بلکه باید به انجام مناسک و فیض بردن از حال و هوای معنوی آن ایام پرداخته شود.

مچ‌ بندهای حجاج در داخل کشور طراحی‌شده است

محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی هم در این همایش گفت: هزار و 85  نفر از خراسان شمالی روز 18 یا 19 مردادماه در قالب هشت کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه از 86 هزار ویزای حجاج ایرانی، تاکنون 20 هزار ویزا آماده شده است، اظهار داشت: بر همین اساس هزار و 85 زائر سرزمین وحی از خراسان شمالی امروز در همایش بزرگ حج تمتع با نحوه ادای مناسک حج ابراهیمی، آشنا و آماده حضور در کنگره بزرگ حج شدند.

مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی در خصوص مچ‌بند زائران که تمهیدی ویژه برای آرامش در سفر معنوی حج است، گفت: در این مچ‌بندها که در داخل کشور طراحی‌شده، یک تراشه مغناطیسی (چیپ) قرار دارد که اطلاعات زائر ازجمله نام، محل اقامت و مشخصاتی از این قبیل در آن درج شده است .

قاصری تصریح کرد: متخصصان داخل کشور برای خواندن این اطلاعات، نرم‌افزاری تهیه‌کرده‌اند که روی تلفن همراه نصب می‌شود و با نزدیک کردن مچ‌بند به تلفن اطلاعات زائر روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود .

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha