جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عابدینی

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی از برگزاری نماز جمعه در ۱۷ نقطه استان خبر داد و گفت: همچنین پنج مهدکودک آدینه نیز در استان فعال است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین عابدینی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب در کشور اظهار داشت: 17 امام‌جمعه و 35 امام‌جمعه موقت رسالت برگزاری نماز جمعه استان را بر عهده‌دارند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه در 17 نقطه استان برگزار می‌شود، افزود: یک هزار نفر عضو ستادهای نماز جمعه خراسان شمالی بوده و برای هر چه‌بهتر برگزار شدن این آیین عبادی و سیاسی فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام عابدینی همچنین با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی نهاد ائمه جمعه در استان، تصریح کرد: در نمازهای جمعه هر هفته استان مسابقات هفتگی از خطبه‌های نماز جمعه همان هفته برگزار شده و همچنین مسابقات ورزشی، کتاب‌خوانی و قرآنی مختلفی نیز برپا می‌شود که مورد استقبال خانواده‌ها و نوجوانان قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری به فعالیت‌های عمرانی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان نیز اشاره کرد و گفت: اکنون در شهرهای گرمه، فاروج، سنخواست و راز در حال احداث مصلا برای راحتی حال نمازگزاران هستیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی افزود: بر همین اساس هم‌اکنون پروژه مصلای شهر فاروج 80 درصد، پروژه مصلای راز 25 درصد، پروژه مصلای سنخواست 20 درصد و مصلای گرمه با 15 درصد پیشرفت در حال احداث هستند که روند احداث تمام این پروژه‌ها به دلیل نرسیدن بودجه به حال راکد درآمده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نماز جمعه یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این فریضه الهی که در دوران ستم‌شاهی بسیار کمرنگ شده بود با فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) پنجم مرداد سال 58 به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی برگزار شد .

حجت‌الاسلام عابدینی، روز جمعه را از اعیاد مهم نزد مسلمانان خواند و اظهار داشت: نماز جمعه، از شیوه‌های زیبا و دلپذیر عبادت به شمار می‌رود و به‌منظور تحقق آرمان‌های اجتماعی هر هفته در کشور اقامه می‌شود.

وی با بیان اینکه نمازهای جمعه در سال‌های پس از انقلاب آثار، برکات و ثمرات فراوانی را در جامعه به وجود آورده است، اظهار داشت: القای سیاست‌های دولت و نظام مقدس اسلامی و پیگیری مطالبات مردم توسط تریبون‌های نمازهای جمعه، از آثار و برکات آن است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی تصریح کرد: در نگاه رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی، نماز جمعه رسانه‌ای است كه با وجود رسانه‌های پيشرفته امروزي همچنان كارآمد و اثرگذار است و حتي با فاصله زيادي از ديگر رسانه‌ها جلوتر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha