پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی-مدیر حوزه علمیه همدان و عضو خبرگان رهبری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان، روحانیت را سفیران دین، مورد اعتماد مردم و مدافع ارزش ها خواند و تصریح کرد: حوزه انقلابی مجری رهنمودهای ولایت فقیه و مسئول حراست از انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، صبح امروز در مراسم افتتاحیه انشست سراسری مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران، در اردوگاه فرهنگی ابوذر همدان، خود با بیان این که صیانت از مبانی انقلاب و ولایت فقیه و همچنین اجرای کامل رهنمودهای مقام معظم رهبری، در حوزه امری ضروری است، گفت: روحانیت باید اولین گروهی باشد که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را تبیین و به جامعه منتقل کند.

مدیر حوزه علمیه همدان، روحانیت را سفیران دین، مورد اعتماد مردم و مدافع ارزش ها خواند و تصریح کرد: حوزه انقلابی مجری رهنمودهای ولایت فقیه و مسئول حراست از انقلاب اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب حجت را بر ما تمام کرده اند، ادامه داد: اگر حوزه انقلابی بماند، جامعه نیز انقلابی خواهد ماند، در غیر این صورت از جامعه انتظاری نیست، لذا ترویج روحیه انقلابی گری در حوزه های علمیه از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

آیت الله موسوی اصفهانی به سند 2030 اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با انتقاد از امضای این سند، فرمودند « این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود، و امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاههای مسئول نیز اعلام شده است. به چه مناسبت یک مجموعه به اصطلاح بین المللی که تحت نفوذ قدرتهای بزرگ نیز قرار دارد، به خود حق می دهد که برای ملتهایی با تاریخ و فرهنگ و تمدن گوناگون، تکلیف معین کند».

وی تاکید کرد: همه مسئولان باید تابع ولی فقیه و مجری رهنمودهای مقام معظم رهبری باشند، چرا که معظم له خطوط کلی را ترسیم می کنند و به اوضاع داخلی و بین المللی اشراف کامل دارند.

مدیر حوزه علمیه همدان، موفقیت را در اخلاص و وحدت دانست و تصریح کرد: حوزه و روحانیت باید در عرصه سیاسی دنباله رو رهبر معظم انقلاب باشند و در راستای تمدن سازی نوین اسلامی تلاش کنند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه مدیران مدارس به مسئله تهذیب طلاب، گفت: مسئله تهذیب در عرصه تعلیم و تعلم بسیار مهم و حیاتی است.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان این که طلاب باید از جوانی و برکت عمر نهایت استفاده را ببرند، افزود: طلاب باید دو مسأله «تعلیم حداکثری» و «تربیت حداکثری» را مورد توجه ویژه قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه همدان با تاکید بر این که طلبه و روحانی در مسائل علمی عالم باشد و در تهذیب نیز تمام تلاش خود را به کار گیرد، ادامه داد: رسول خدا(ص)، بیشتر از اخلاق حسنه برای تبلیغ استفاده کرده اند و مقداری هم از استدلال، لذا اگر در این دو بعد خود کفا شویم، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha