چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ اختتامیه دومین جشنواره علمی اساتید حوزه علمیه خواهران

حوزه/ در سال گذشته، هزارو۷۰ نفر درمرحله جشنواره اساتید فقه و اصول شرکت کرده بودند و از میان آنها ۶۱۴ نفر به مرحله استانی راه یافته، از این تعداد هم ۱۷۲ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمود خالقی  پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره علمی اساتید، با عنوان« الگوی برتر تدریس ویژه  اساتید خانم فقه و اصول» که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در قم  برگزار شد، با بیان اینکه ازنگاه معصوم(ع) استاد موفق کسی است  که در تربیت شاگرد کوشا بوده به فکربرقرار کردن رابطه دوستانه و مشاوره دادن و هدایت او باشد.

معاون آمورش حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: استاد موفق کسی است که دیگران را ناراحت نکند و باعث گروه و گروه شدن جامعه نشود و تمام هدفش برقراری وحدت و انسجام باشد. اگر کسی به فکر از بین بردن وحدت باشد قطعا درهمین دنیا گرفتار عذاب خواهد شد.

وی افزود: شیعه کسی است که از آزار و اذیت دیگران دست بردارد و به فکر ترویج دین و مباحث اخلاقی و معرفتی باشد تا از این طریق بتواند گام های مؤثر تری در اجرای دستوارت دینی وهدایتی بردارد.

خالقی  در ادامه به بیان ارائه گزارشی از فعالیت انجام شده  در سال گذشته اشاره کردو افزود:  راه اندازی کوثر نت، راه اندازی سامانه پاسخ گویی به اساتید، افزایش تعداد مراکز تربیت مدرس و برگزاری دوره های مقدماتی مهارتی و اخلاقی از جمله فعالیت ها بوده است.

معاون  آموزش حوزه علمیه خواهران با بیان این که نقش استاد در ارائه مباحث اخلاقی مهم است و بزرگان دین اخلاق را جدای از مباحث علمی نمی دانند، خواستار توجه بیشتر اساتید به مباحث اخلاقی در کلاس های درس شد.

وی راه اندازی طرح اخلاقی ریحان را یکی از موضوعات مهم در حوزه علمیه خواهران دانست و خواستار همکاری بیشتر اساتید در این طرح گردید.

خالقی گفت: براساس شرایط جدید، جذب اساتید ازطریق طرح اخلاقی ریحان و شاخصه هایی که در این طرح آمده صورت خواهد گرفت.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: بحث اخلاق از موضوعات مهم درحوزه است، اخلاق مسئله ای نیست که بتوان از کنارش به راحتی گذشت وبه همین دلیل لازم است توجه بیشتری به این بحث شود.

خالقی گفت: رتبه بندی اساتید، استفاده از فناوری و تکنولوژی آموزشی،  راه اندازی و تقویت دوره های تربیت مربی و مهارت افزایی، برگزاری نشست ریحان، تربیت استاد براساس درس های موردنیاز و پرتال استاد از جمله برنامه ها درسال جدید خواهد بود.

معاون  آموزش حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: در سال گذشته یک هزارو70 نفر در جشنواره اساتید فقه و اصول شرکت بودند و ازمیان آنها 614 نفر به مرحله استانی راه یافته و از این تعداد هم 172 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha