پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
راهپیمایی مردم نیجریه به مناسبت بزرگداشت کشتار شیعیان در روز قدس + تصاویر

حوزه/ اعضای جنبش اسلامی نیجریه به مناسبت بزرگداشت کشتار مردم در روز قدس سال ۲۰۱۴ به خیابان ها ریختند. روز گذشته نیز تظاهرات مسالمت‌آمیزی برای آزادی شیخ زاکزاکی در ابوجا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imnig، بنیاد ابوالفضل و جنبش اسلامی نیجریه 25 جولای 2017، به مناسبت بزرگداشت کشتار مردم در زاریا که در روز قدس سال 2014 به دست ارتش نیجریه رخ داد به خیابان‌ها ریختند. روز گذشته نیز تظاهرات مسالمت آمیز شیعیان نیجریه به منظور آزادی شیخ ابراهیم زاکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسرشان از حبس برگزار گردید.

در روز قدس 2014 چه اتفاقی افتاد؟

شیعیان نیجریه و اعضای جنبش اسلامی هر ساله  در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کردند تا حمایت‌شان را از مردم مظلوم فلسطین نشان دهند. شرکت در مراسم راهپیمایی روز قدس برنامه سالانه جنبش اسلامی در 30 سال گذشته بوده است، تا اینکه متاسفانه در روز قدس سال۲۰۱۴ ارتش نیجریه به تظاهرکنندگان بی‌دفاع حمله کرده و بی‌رحمانه مردم پیر و جوان، زنان و مردان و کودکان را به رگبار گلوله بست. آتش گشودن ارتش نیجریه به روی مردم در خیابان‌ها حادثه تلخ و خون‌باری رقم زد.

در این روز احمد، حمید و محمد، سه تن از پسران شیخ ابراهیم زاکزاکی به همراه 35 تن از اعضای جنبش به مقام شهادت نائل شدند. دو فرزند دیگر ایشان نیز دستگیر شده و بعدها ظالمانه به قتل رسیدند.

مسلمانان نیجریه هر ساله به یاد شهدای این روز به خیابان‌ها ریخته و یاد و خاطره جنایت و بی‌رحمی رخ داده به دست نظامیان ارتش را زنده نگه می‌دارند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha