جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: با توجه به روزه‌داری مردم در روز قدس و گرمی هوا باید زمان راهپیمایی به درستی مدیریت شود، چرا که رعایت احوال مردم در ایام ماه رمضان از سفارشات جدی دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه ستاد هماهنگی نماز عید فطر، راهپیمایی روز قدس و برنامه وداع با ماه مبارک رمضان بر تعظیم شعائر الهی تأکید کرد و گفت: نماز عید فطر، راهپیمایی روز قدس و وداع با ماه مبارک رمضان همگی شعائر الهی هستند و ضروی است، بزرگ نگاه داشته شوند و برای بهتر برگزار شدن آن‌ها برنامه‌ریزی دقیق و مدونی صورت بگیرد.

وی با اشاره به حضور با شکوه مردم در نمازهای جمعه در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: نمازهای جمعه در ماه مبارک رمضان شکوه ویژه‌ای دارد و این موضوع می‌طلبد تا برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تری نسبت به زمان‌های دیگر صورت گیرد.

امام جمعه قزوین بزرگ نگاه داشتن شعائر الهی را نیازمند انگیزه‌های درونی و الهی توسط متولیان امر دانست و خاطرنشان کرد: خدای متعال می‌فرماید بزرگ نگاه داشتن شعائر الهی نشان دهنده تقوای قلبی است و اگر می‌خواهیم مخاطب این کلام خداوند قرار بگیریم، می‌باید فراتر از وظیفه‌های شغلی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه هر چه زمان برگزاری راهپیمایی روز قدس را کمتر کنیم حضور مردم نیز نشاط بیشتری خواهد داشت، اظهار کرد: ‌باید برنامه راهپیمایی روز قدس به گونه‌ای مدیریت شود که زمان محدودی برای این امر در نظر گرفته شود تا مردم انرژی و انگیزه حضور در نماز جمعه را از دست ندهند و شاهد برپایی نماز جمعه باشکوه نیز در آن روز باشیم.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه تلاش کنیم نماز عید فطر یکپارچه و منسجم برگزار شود، عنوان کرد: تلاش کنیم تا در هر شهری از استان با برنامه‌ریزی دقیق، منسجم و حساب شده نماز عید فطر یکپارچه، منسجم و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

رئیس شورای حوهز علمیه قزوین برنامه وداع با ماه مبارک رمضان را نیز مهم دانست و با تقدیر از خدماتی که تاکنون در این حوزه صورت گرفته، یادآور شد: وداع با ماه رمضان مبنای دینی دارد و امام سجاد(ع) دعایی در وداع با ماه رمضان دارند و ضروری است این فرهنگ ارزشمند را احیا کنیم. 

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: با توجه به روزه‌داری مردم در روز قدس و گرمی هوا باید زمان راهپیمایی به درستی مدیریت شود، چرا که رعایت احوال مردم در ایام ماه رمضان از سفارشات جدی دین است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha