شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 مسجد نجاشی اولین مسجد آفریقا

حوزه/ مسجد نجاشی در اتیوپی قدمتی برابر با ورود دین مبین اسلام به آفریقا داشته و متعلق به حدود ۱۴۰۰ سال پیش است. قرار است به زودی بزرگترین اقامتگاه گردشگری در آفریقا در کنار این مسجد ساخته شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ebc، بزرگترین مجتمع اقامتی گردشگری در آفریقا قرار است در کنار جایگاه پربازدید و گردشگری «مسجد نجاشی» در تیگرای در اتیوپی ساخته شود و ساخت این متجمع اقامتی 150 میلیون دلار آمریکا هزینه خواهد داشت.

یک میلیاردر نیجریه ای به همراه یک شرکت محلی مشترکا این اقامتگاه را می‌سازند. مسجد نجاشی که در منطقه «تیگرای» در شمالی‌ترین نقطه اتیوپی واقع شده، نخستین مسجدی است که در زمان ظهور اسلام در قاره آفریقا ساخته شده است.

قبوری که در نزدیکی این مسجد قرار دارند نیز متعلق به صحابه پیامبر اکرم (ص) بوده که به روستای نجاشی و سرزمین حبشه مهاجرت کردند و این منطقه اولین منطقه در قاره آفریقا بوده که اسلام به آن وارد شده است.

* مسجد نجاشی در 900 کيلومتري شمال آديس آبابا قرار دارد

یادآور می‌شود که اين مسجد که در 900 کيلومتري شمال آديس آبابا قرار دارد، قدمتي برابر با زمان ورود دين مبين اسلام به اين کشور در حدود 1400 سال پيش داشته و در زمان حکومت شاه احمد نجاشی؛ پناه دهنده مهاجران مسلمان، ساخته شده است.

در حالی که مسجد نجاشی یک مکان باستانی و مذهبی شناخته شده در اتیوپی و جهان محسوب می‌شود، کارشناسان بر این باور هستند قدر و منزلت این مسجد به قدر کافی دانسته نمی‌شود. مقامات ایالتی تیگرای و وزارت فرهنگ و گردشگری این منطقه سال‌هاست به دنبال تغییر موقعیت این مسجد می‌باشند و مرمت این مسجد نیز سال گذشته انجام گرفت.

با پایان ساخت این مجتمع اقامتی، انتظار می‌رود گردشگران فرصت بیشتری برای بازدید از نخستین مسجد قاره آفریقا به دست آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha