جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد

حوزه/ "مؤسسه پیام توسعه دور جدید مرمت مساجد کشور "رواندا" در آفریقا را آغاز کرده و برای ترمیم و نو سازی مسجد النور به منطقه "ناوی" در استان شرقی این کشور رفته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "مؤسسه پیام توسعه" دور جدید ترمیم مساجد کشور "رواندا" در آفریقا را آغاز کرده و برای مرمت و نو سازی مسجد النور به منطقه "ناوی" در استان شرقی این کشور رفته است.

مؤسسه پیام توسعه گفت: مسجد النور نیازمند منبع آب و مکانی برای وضو و برخی موارد دیگر است و این مؤسسه کار مرمت و بازسازی را بعد از خرید لوازم مورد نیاز برای مسجد، آغاز کرده است.

این مؤسسه همچنین از آغاز نوسازی مسجد "السلام" در روستای "روبونا" در  منطقه "رواما گانا" واقع در استان شرقی کشور رواندا با کمک یکی از خیران خبر داد و افزود: این مسجد نیازمند جایگاهی برای وضو گرفتن و منبع آب دارد؛  چراکه مسلمانان این منطقه برای وضو گرفتن، آب را با قیمت بسیار بالایی می خرند.

مسجد السلام در سال ۲۰۱۷ میلادی ساخته شد، امّا نیازمند مکانی برای وضو منبع آب بود تا مسلمانان این منطقه که تعداد آن به سیصد نفر زن و مرد می رسد، آنجا وضو بگیرند.

مؤسسه پیام توسعه اخیراً از ترمیم ۳۷ مسجد در کشور رواندا و مهیا کردن امکانات و تجهیزات برای استفاده مسلمانان خبر داد.

این مؤسسه همچنین در یکی از روستا های شهر "الوری" ایالت "کوارا" در کشور نیجریه چاه آب جدیدی حفر کرده که عمق آن به ۲۰۰متر می رسد.

شایان  ذکر است که "مؤسسه پیام توسعه" تحت اشراف الازهر و وزارت اوقاف مصر در راستای تبلیغ در سرتاسر قارّه آفریقا تلاش می کند و برای حمایت از مسلمانان و یاری آنان اقدام به ساخت مساجد و حفر چاه و فعالیت های دیگر می نماید.

رواندا کشوری با نام جمهوری رواندا در مرکز قاره آفریقا و پایتخت آن شهر کیگالی بوده و ۵ درصد از جمعیت آن مسلمان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha