پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله امینی

حوزه/ باید از منابع آبی خود حداکثر استفاده را داشته باشیم؛ اگر بتوانیم از منابع آبی خود به درستی استفاده کنیم، می‎توانیم بحران کم آبی را پشت سر بگذاریم؛ در حقیقت کم کاری ما بوده است که امروز این مشکلات، در عرصه آب و هوا کشور ما را گرفتار کرده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت‎الله امینی پیش از ظهر امروز در دیدار معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست کشور با ذکر این مطلب که معضل گردو غبار امروز، یکی از اصلی ترین مشکلات کشور است گفت: امروزه مسئله محیط‌زیست به‌عنوان یک چالش و تهدید برای کشور مطرح‌شده که باید برای آن برنامه‌ریزی مناسبی انجام بگیرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: باید این نکته را بیان کرد که محیط زیست در مدت اخیر تلاش های خوبی در حل مشکلات انجام داده است که نباید از آن به سادگی گذشت؛ امیدواریم با توجهات و مدیریت مناسب، مسئله محیط‌ زیست از وضعیت بحرانی خود خارج شود و شاهد بهبود این وضع ناراحت‌کننده در زمینه محیط‌ زیست باشیم.
آیت الله امینی تصریح کرد: نکته دیگر، مساله کم آبی و خشکی رودخانه‎ها و تالاب‎ها و ... است که به این وضعیت اضافه شده و کشور ما را در معرض کم آبی قرارداده است؛ معضل آب در آینده کشور را تهدید خواهد کرد و امروز نیز مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد نموده است.
این استاد حوزه بیان کرد: بخشی از کم آبی و خشکی کشور در اختیار ما نیست و ما اراده و ضعفی در آن نداریم؛ زیرا کشور ما در یک منطقه خشک قرار دارد؛ ولی با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای جهان که حتی مشکل آب نیز ندارند، آب خود را ذخیره و به خوبی هدایت می‎کنند باید با روش‎های دقیق به این کار همت بگماریم.
آیت الله امینی بیان کرد: باید از منابع آبی خود حداکثر استفاده را داشته باشیم؛ اگر بتوانیم از منابع آبی خود به درستی استفاده کنیم، می‎توانیم بحران کم آبی را پشت سر بگذاریم؛ در حقیقت کم کاری ما بوده است که امروز این مشکلات، در عرصه آب و هوا کشور ما را گرفتار کرده است.
وی گفت: حرف و سخن در این جا بسیار گفته شده است؛ ولی اگر قرار است کاری انجام شود باید در صحنه عمل این کار انجام گردد؛ در گذشته مردم ما به خوبی خود را با این شرایط وفق می‎دانند و منتظر بهار و زمستان پرباران نمی‎ماندند و در باد این باران نیز نمی خوابیدند؛ بلکه آب برف و باران را به خوبی هدایت و جمع نموده و در قنات ها انباشت می‎کردند تا در تابستان مشکلی نداشته باشند؛ باید همانند گذشته در حل مشکلات این بخش به خوبی عمل کنیم.
این استاد حوزه بر لزوم پیگیری طرح کمربند سبز تاکید کرد و افزود: کمربند سبز دور شهرها به خصوص قم تاثیر خوبی بر آب و هوای این شهر خواهد داشت و بر زیبایی و طراوت شهر نیز خواهد افزود که در این زمینه مسئولان باید طرح‎هایی را که قابلیت عملیاتی شدن است را اجرا کنند.
وی بیان کرد: در شهرهایی مثل قم باید درختهایی کاشته شود که نیازی به آب فراوان نداشته باشد؛ در حقیقت شهر قم به دلیل شرایط محیطی، محیطی برای پرورش برخی درختان سازگار با این هوا است و نباید هر گیاهی در این شهر کاشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha