شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آغاز به کار مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم امام سجاد(ع) در امامزاده شاه جمال(ع) قم

حوزه/ رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور بیان کرد: امروزه بیشترین حافظان قرآن در میان طلاب هستند ولی با این وجود مراکز تخصصی حفظ قرآن و مدارس تخصصی حفظ قرآن در حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش شکل نگرفته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین حسینی امشب در مراسم آغاز به کار مرکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم امام سجاد(ع) در امامزاده شاه جمال(ع) قم با اشاره به اهمیت توسعه حفظ قرآن کریم در کشور گفت: مساله حفظ قرآن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که رهبر معظم انقلاب نیز به این مساله اشاره و امر کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری روی یک اصل بسیار مهم و قرآنی و اهل بیتی(ع) به مساله گسترش حفظ قرآن در کشور امر فرمودند؛ دلیل این امر آن است که حفظ قرآن کریم زمینه انس پایدار با قرآن کریم را فراهم می‎کند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: یکی از ابعاد فرمان رهبر انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن نیز ناظر به این مساله است؛ زیرا حفظ قرآن زمینه ساز انس دائمی مردم و به خصوص جوانان به قرآن کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با ذکر کارکردهای مساله حفظ قرآن کریم تصریح کرد: حفظ قرآن کریم این فرصت را فراهم می کند که به شکل روزانه با قرآن کریم مانوس شود و این تلاوت دائمی سبب می شود که اندیشه و تفکر انسان نیز قرآنی گردد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور بیان کرد: پس از دستور تاریخی رهبر انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ، مجموعه هایی همچون اوقاف با مراکزی همانند حفظ مجازی و تربیت حافظان و مراکز شبانه روزی قرآن به دنبال تحقق این امر بوده‎اند.

وی گفت: از میان فعالیت‎های قرآنی هیچ فعالیتی چون مدارس شبانه روزی نتوانسته است به موفقیت در امر حفظ قرآن دست یابد؛ امروزه بیشترین حافظان قرآن در میان طلاب هستند؛ ولی با این وجود، مراکز تخصصی حفظ قرآن و مدارس تخصصی حفظ قرآن در حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش شکل نگرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهار کرد: در مدارس شبانه روزی افراد بدون اشتغال به هیچ برنامه دیگری به کار حفظ قرآن می پردازد؛ این مدرسه امروز به شکل آزمایشی در دوره تابستانی برگزار می شود و افرادی که در پایان بتوانند موفقیت خود را به اثبات برسانند به دوره اصلی راه پیدا می‎کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور بیان کرد: در روستایی از شهر استهبان استان فارس سالانه 100 نفر از حافظان کل قرآن کریم در چهار مدرسه شبانه روزی تربیت می‎شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha