پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ رئیس دانشگاه قم گفت: همواره باید مراقب بود که توجه به بُعد سیاسی و اجتماعی حج در کنار بُعد عبادی آن مورد اهتمام و عنایت ویژه باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عسکر ديرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به بیانات چند روز پیش مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان برگزاری مراسم حج امسال اظهار داشت: با توجه به اینکه کنگره عظیم حج محل اجتماع معنوی نمايندگان همه مسلمین در اقصی نقاط جهان است، لذا بهترین فرصت فراهم است که به مسائل مهم و کلیدی جهان اسلام به خصوص قضیه فلسطین و مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی پرداخته شود.

وی افزود: اساساً مراسم حج گذشته از بُعد عبادی دارای ابعاد مهم فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید در آن به فکر منافع امت اسلامی و دفاع از حقوق مسلمین بود.

رئیس دانشگاه قم همچنین خاطرنشان کرد: به خصوص حجاج ایرانی باید در حج امسال دیگر حاجیان از کشورهای مختلف اسلامی را بصیرت و آگاهی بدهند تا همه در برابر اسرائیل غاصب و اهداف شوم استکبار جهانی در مساله فلسطین بر اساس تکلیف دینی موضع گرفته و از حقوق مظلومان فلسطینی دفاع کنند.

وی بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر برخی افراد در داخل کشور طوری صحبت می کنند و موضع می گیرند که گویا باید مساله حج را بدون ابعاد سیاسی و اجتماعی آن برگزار کرد و حال آن که حج یک مساله بسیار مهمی است که صرفاً به بعد عبادی منحصر نمی شود و کسانی که به دنبال بیان این حرف ها هستند یعنی حج محدود به بعد عبادی شود، این ها خواسته یا ناخواسته در مسیر تحریف هدف و فلسفه حج گام برمی دارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha