سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/ قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: در حج امسال باید مظلومیت فلسطین به طور خاص مورد توجه قرار گرفته و با دیگر مسلمین در این باره رایزنی صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن اشاره به فرازهایی از بیانات چندی پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج ابراز داشت: بی شک یکی از اهداف مهم برگزاری حج آن است که مسلمانان نقاط مختلف جهان دور هم جمع شده و مشکلات مختلف جهان اسلام را مورد بررسی قرار داده و درباره آن‌‌‌ها به تبادل نظر بپردازند.

وی افزود: در واقع حج عملی عبادی و سیاسی است که باید در آن مشکلات و مسائل مختلف دنیای اسلام مورد توجه قرار گیرد و لذا یکی از آن مسائل بسیار مهم، مساله فلسطین است که مقام معظم رهبری در همین دیدار به آن توجه خاصی نشان داده و فرمودند نباید بگذاریم مساله فلسطین در حج امسال مغفول واقع شود.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: به خصوص در شرایط حساس فعلی، یکی از اهداف حج و برگزارکنندگان آن باید تبادل نظر بین مسلمین درباره مسئله قدس و همچنین اعلام انزجار از توطئه‌های اشغالگران و هم‌پیمانان آنان باشد که به فرموده قرآن کریم، سرسخت‌ترین دشمنان امت اسلامی هستند.

وی گفت: همان طور که رهبری معظم انقلاب فرمودند حج فرصتی برای تبادل نظر چهره به چهره بین مسلمانان، آگاهی بخشی به یکدیگر نسبت به وظایف مسلمانان در این برهه، انتقال مشکلات موجود در جامعه اسلامی توسط حجاج به جوامع اسلامی در نقاط مختلف جهان و تشویق آنان برای ورود به صحنه در راستای حل مشکل قدس شریف است و چه مکانی بهتر از حج که در آن مظلومیت فلسطین، فریاد زده شود.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی همچنین با اشاره به قضایای دردناک مربوط مراسم منای دو سال قبل اظهار داشت: مقام معظم رهبری همچنین بر روی مساله حفظ و تامین امنیت حجاج تاکید کردند که در این خصوص لازم است تدابیر مناسب و مقتضی اتخاذ شود تا مشکلی برای حاجیان ایرانی وغیر ایرانی به وجود نیاید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha