پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حج - مکه

حوزه/برای اینکه پول کشورمان به عربستان سعودی سرازیر نشود بهتر است حجاج‌ سوغات‌ها و هدیه‌های خود را از بازارهای داخلی تهیه کنند.

حجت الاسلام مهدی محمدی‌پور، امام جمعه اروندکنار با اشاره به خرید حجاج از بازارهای کشور عربستان، اظهار داشت: خرید از بازارهای عربستان فی نفسه اشکال شرعی ندارد.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اینکه حجاج در ایام حج بازارگردی نداشته باشند، عنوان کرد: منظور رهبری این بوده که حجاج زمان خود را هنگام حج به عبادت بگذرانند و با خرید وقت خود را تلف نکرده و از اعمال حج غافل نشوند که بهره معنوی خود را از این سفر ببرند.

امام جمعه اروندکنار در پاسخ به این سوال که خرید کالاهای عربستانی صرف کمک به تروریست‌ها می‌شود آیا با این تفکر خرید از آنجا اشکال ندارد، تصریح کرد: ما هرچه تلاش کنیم که پولمان به دست دشمن نرسد بهتر بوده و  احتیاط لازم را کردیم، اما این خریدها در مقابل مبالغی که دولت عربستان در قبال فروش نفت به دست می‌آورد بسیار ناچیز است.

وی درباره این تفکر که آیا ایجاد بازارهای ایرانی در عربستان طریق مناسبی برای حل این مسأله  است، ابراز کرد: با توجه به اینکه ما بحث وحدت را سر می‌دهیم و دنبال جذب سایر مردم دنیا به دین‌ اسلام هستیم به نظر می‌رسد این اقدام برخلاف رویه وحدت‌آفرین باشد چراکه این اقدام تصویر جالبی از مسلمانان و مردم ایران به دنیا معرفی نخواهد کرد. لذا، برای اینکه پول کشومان به عربستان سعودی سرازیر نشود بهتر است حجاج‌ گرامی سوغات‌ها و هدیه‌های خود را از بازارهای داخلی تهیه کنند.

براساس اعلام مساجد نیوز، امام جمعه اروندکنار درباره آن دسته روایات که بر سوغاتی دادن حجاج نظر دارد، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود فرمودند اگر قرار است سوغاتی تهیه کنید به این معنی نیست که حتماً از همان محل، شهر یا کشور آن‌ها باشد بلکه مسأله قابل توجه دریافت سوغات از دست حجاج است که این هدایا را می‌توانید از کشور خودمان نیز تهیه کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha