شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آموزش مناسک حج

حوزه/ آیت الله علما با اشاره به اینکه حجاج ایرانی نماینده مردم این کشور و ملت هستند، گفت: باید حاجیان ایرانی در مناسک حج به گونه ای رفتار کنند که فرهنگ و تمدن غنی مردم این کشور را به جهانیان نشان دهند و به مقررات کشور میزبان توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، صبح امروز در همایش آموزشی حجاج کرمانشاهی که سالن ورزشی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: بی شک این سفر معنوی نصیب هر کسی نمی شود و این برکت و لطف خداوند منان است که برای شما دعوتنامه این سفر ارسال شده است.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه بیان داشت: حج همانند ماه مبارک و عزیز رمضان، مهمانی و ضیافت الهی برای مومن است، لذا بیاییم قدر این فرصت طلایی را به خوبی بدانیم و از برکات معنوی آن نهایت استفاده را ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: حج برای این قرار داده شده است که انسان در مسیر فرامین الهی حرکت کند و تمام و کمال مطیع پروردگار باشد.

آیت الله علما با اشاره به اینکه راز وجودی و رستگاری هر انسانی در اطاعت از خداوند نهفته است، گفت: در مناسک حج، حجاج به صورت باورنکردنی از از تعلقات دنیوی دور می شوند و آن را به دست فراموشی می سپارند، لذا این فرصت را باید قدر بدانیم.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: حاجیان عزیز بدانید که امکان دارد که این فرصت مغتنم دیگر نصیبشان نشود، لذا سعی کنید بیشتر اوقات خود را در مسجد الحرام و بیت الله بگذرانید و از نعمات و بخشایش خداوند منان بیشترین بهره را ببرید.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه حجاج ایرانی نماینده مردم این کشور و ملت هستند، گفت: باید حاجیان ایرانی در مناسک حج به گونه ای رفتار کنند که فرهنگ و تمدن غنی مردم این کشور را به جهانیان نشان دهند و به مقررات کشور میزبان توجه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha