جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ابراهیمی

حوزه / معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، از فعالیت دینی و تبلیغی ۹۰۰ امام جمعه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی ابراهیمی، ظهر امروز در شورای اداری استان لرستان با اشاره به نقش پررنگ و اثرگذار آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در ارتقای بینش دینی و فرهنگی جامعه، گفت: نماز جمعه پایگاه وحدت، اتحاد و بصیرت افزایی است و تلاش می کند با تبیین ارزش ها و آرمان های والای اسلام و انقلاب عناصر دینی و بینش سیاسی را در جامعه ارتقاء دهد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه در واقع فرماندهان قرارگاه فرهنگی محسوب می شوند افزود: ائمه جمعه با اخلاص و دلسوزی و همتی والا در جهت تبیین آرمان ها و ارزش های ناب اسلام و نظام رسالت تبلیغی و فرهنگی خود را در جامعه به نحو احسن انجاتم می دهند .

معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر 900 امام جمعه در کشور در امر اقامه نماز جمعه فعالیت دارند، بیان داشت: برای پیشبرد هدف های شورای سیاست گذاری  باید پایگاه های نماز جمعه توسعه و تقویت شوند و این امر نیازمند همت مردمی است .

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با اشاره به این که بودجه های فرهنگی باید با محوریت امام جمعه هزینه می شود، خاطر نشان کرد: برای برنامه ریزی، انسجام و اجرای دقیق برنامه های فرهنگی، ستادهای نماز جمعه دستگاه های دینی و فرهنگی نیز باید با دلسوزی و به دور از موازی کاری، ائمه جمعه را در انجام برنامه های دینی و فرهنگی یاری نمایند.

وی با بیان اینکه امامان جمعه فرماندهان قرارگاه فرهنگی نماز جمعه محسوب می شوند، افزود: امامان جمعه هماهنگ کننده و محور اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در جامعه هستند.

معاون امور استان ها شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه ائمه جمعه تبیین کننده سیاست های نظام و منویات و مطالبات مقام معظم رهبری برای حل مشکلات مردمی هستند، گفت: نماز جمعه سیاست های رهبر معظم انقلاب را تبیین و تشریح می نماید و ائمه جمعه با بیان نقاط قوت و ضعف برخی از مدیران دستگاه های اجرایی در تریبون نماز جمعه در واقع تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حل مشکلات مردم را مطرح می کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان بر لزوم حمایت مردم و دستگاههای اجرایی در انجام برنامه های دینی و فرهنگی در تریبون نماز تاکید کرد و گفت: آئین وحدت بخش نماز جمعه نیازمند حمایت آحاد مردم و مدیران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha