جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازوند

حوزه/ استاندار لرستان در جمع ائمه جمعه این استان با اشاره به این که نماز جمعه پایگاه معنویت دینی و تریبون انتقال و حل مشکلات مردمی است، گفت: در تریبون نماز جمعه ولایت مداری، استکبار ستیزی، فرهنگ ایثار و شهادت ترویج می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، هوشنگ بازوند، ظهر امروز در گردهمایی اعضای ستادهای نماز جمعه استان لرستان که به مناسیبت 5 مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در خانه معلم خرم آباد برگزار شد، با اشاره به این که نماز جمعه پایگاه معنویت دینی و تریبون انتقال و حل مشکلات مردمی است، گفت: در آئین وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه، علاوه بر اقامه نماز، مشکلات فرهنگی و مطالبات مردم دراین تریبون مطرح می شود و در واقع نماز جمعه تبیین کننده شعائر دینی و فرهنگی است .

وی با بیان اینکه پایگاه های نماز جمعه مرکز وحدت همدلی و بصیرت افزایی است، افزود: نماز جمعه از دستاوردهای عظیم نظام و از یادگارهای زیبای معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است .

استاندار لرستان با بیان این که پایگاه های باشکوه برگزاری آئین وحدت بخش نماز جمعه خنثی کننده توطئه ها و نقشه های فرهنگی شوم دشمنان اسلام و انقلاب است، خاطر نشان کرد: امروز صفوف بهم فشرده این نماز دشمن شکن بسیاری از تهدیدات فرهنگی را به فرصت تبدیل نم.ده است .

بازوند با اشاره به این که تریبون نماز جمعه نقش بارزی در تبیین ارزش های والای اسلام و انقلاب دارد، اظهار کرد: در تریبون نماز جمعه ولایت مداری، استکبار ستیزی، فرهنگ ایثار و شهادت ترویج می شود.

وی با تاکید بر این که نماز جمعه از پایگاه هایی است که رسیدن به شعارها و منویات مقام معظم رهبری را در جامعه نهادینه می کند، گفت: در تریبون نماز جمعه امامان جمعه به نقش اقتصاد مقاومتی در پیشبرد اهداف اقتصادی و فرهنگی کشور اشاره دارند و همین تاکیدات مکرر و مستمر دست آوردهای مطلوبی را در راه رسیدن به شعارهای نامگذاری سال به همراه دارد .

استاندار لرستان با اشاره به این که در تریبون نماز جمعه باید مساله اقتصاد مقاومتی به عنوان مسئله ای به روز و مهم تبلیغ، تبیین و نهادینه گردد، افزود: با تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد مختلف می توان شاهد رشد و شکوفایی دین، فرهنگ و اقتصاد کشور باشیم.

بازوند در پایان با بیان این که نماز جمعه پایگاه وحدت دینی و ارتقای بینش سیاسی است، گفت: پایگاه های نماز جمعه باید تبیین شعارهای رهبر معظم انقلاب را در تریبون نماز جمعه برای نمازگزارن تبیین و نهادینه کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha