سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله امامی کاشانی - نمازجمعه تهران

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: مسولان برای حل مسائل اقتصادی و فرهنگی کشور همت کنند و نفوذ دشمن را بفهمند و تسلیم آنها نشده و مقابل آن ایستادگی کنند، چرا که توجه به این مسائل کشور را حفظ می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از تهران، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه امروز ( 13 مرداد ) در دانشگاه تهران با اشاره به مراسم تنفید حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری و اینکه مقام و مسئولیت در کشور افتخار است، اظهارداشت: مسئولیت در کشور اسلامی با چنین مردمی بزرگوار،‌ شجاع و با بصیرت که پای صندوق رای حماسه می آفرینند افتخار داشته و ثواب و ارزش دارد.  رهبری در جلسه تنفیذ اشاره کردند که مسئولان توکل داشته و گرفتاری های مردم را حل کنند. خدمت کردن به این مردم خیلی ارزش دارد. ایران کشور امام زمان (عج) است و همواره مورد توجه ائمه(ع) بوده است، بنابراین خدمت در این کشور برای تمام مسئولان عبادت است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ‌پیش از انقلاب دشمن امنیت و سکوت گورستانی برای کشور ما می خواست و دنبال این نبود که جوانان ما رشد و حرکت داشته باشند. آن‌ها برای کشورهای اسلامی چنین چیزی می خواهند تا فرهنگ و ثروت آن‌ها را بگیرند امام خمینی (ره) در این کشور تحولی ایجاد کرد بنابراین اکنون دشمن همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند برای یک آزمایش علمی موشکی هم سروصدا راه انداخته است.

وی از مسئولان و دولتمردان خواست که در حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم همت کنند و تسلیم خواسته‌های دشمن نشوند، به بیانات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور دوازدهم، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور مطالب بسیار با ارزشی را بیان فرمودند که از جمله آنها این است که ایشان فرمودند مسئولان برای خدمت به مردم و کشور افتخار کنند.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: امام راحل دریای متلاطم در کشور پیش از انقلاب را به حرکت در آورد؛ ایران در آن زمان از نظر علمی، سیاسی و فرهنگی یک کشور مُرده بود که دشمن چنین کشوری را می‌خواست.

آیت‌الله امامی‌کاشانی اضافه کرد: اینها در زمان شاه، ایرانی داشتند که می‌گفتند امن است، اما سکوت گورستانی بود؛ نمی‌‌خواستند جو‌ان‌‌ها رشد کنند، اینها می‌خواهند کشورها را زیر پا بگذارند و فرهنگ‌شان را از بین ببرند که امام(ره) چنین تحولی را با پیروزی انقلاب در کشور ایجاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه خدمت در نظام اسلامی افتخار است، افزود: این فخر به این جهت است که کشور جمهوری اسلامی است و مردمی فداکار، بیدار، ایثارگر و شجاع دارد؛ ایران مردم با بصیرتی دارد که فضا را نگاه می‌کنند و با حماسه پای صندوق‌های رأی می‌آیند، در چنین کشوری کار کردن ثواب و ارزش دارد.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون اینکه به مسئولان فرمودند در حل مشکلات کشور به خدا توکل کنید، گفت: ایران کشوری است که اگر کسی مقامی دارد، باید شکرگذار آن باشد؛ این خیلی ارزش دارد، رهبری با سخنان‌شان سعی داشتند که این روح و نور در همه باشد و مسئولان با این نور حرکت کنند.

آیت‌‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌‌ دوم با اشاره به اعزام زائران به مکه مکرمه جهت انجام مناسک حج، گفت: امیدواریم حجاجی که عازم بیت‌الله‌الحرام هستند، همان‌طور که رهبر انقلاب فرموده‌اند، حجی جامع و دارای خصوصیاتی نظیر عزت، امنیت و رفاه هم از نظر فردی و اخلاقی داشته باشند و همه حجاج به سلامت بروند و برگردند.

وی خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس به مقامی رسیده‌اند که باید جایگاه آنها را درک کنیم و شکرگزار مسئولیتی باشیم که در جمهوری اسلامی ایران به دست می‌آوریم، ما باید شکرگزار خدمت به مردم باشیم.

امام‌ جمعه موقت تهران به موضوع توکل انسان بر خدا در امورات زندگی نیز اشاره و تصریح کرد: توکل بر مقام رضا تأخر و تقدم دارد.

وی افزود: وقتی انسان کارهایش را به خدا بسپرد، خدا کارهای او را درست و شرایط را برایش فراهم می‌کند، لذا توکل موجب رضا و اوج گرفتن انسان متوکل و رشد در مقام رضا و معنویت می‌شود، وقتی که توکل به وجود آمد و رضا پیدا شد، رضا و توکل بالاتر می‌رود و مراحل عالی‌تر را طی می‌کند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha