دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علم الهدی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به مرجعیت علمی حضرت ثامن الحجج(ع) تاکید کرد: امروز سیره سیاسی امام رضا(ع) بیشتر از پیش می بایست مورد توجه باشد زیرا فتنه دشمنان افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم جشن سالروز میلاد امام رضا(ع) در محل مجتمع در حال ساخت ثامن الحجج(ع) حاشیه شهر مشهد که با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزار شد، گفت: امروز سیره سیاسی امام رضا(ع) بیشتر از پیش می بایست مورد توجه باشد زیرا فتنه دشمنان افزایش یافته است.

وی به لقب عالم آل محمد(ع) برای امام هشتم(ع) اشاره و خاطر نشان کرد: این عنوان به علت حرکت عظیم و سازنده آن حضرت در مقابله با توطئه هایی است که از سوی ایشان به فرصت تبدیل و این عنوان برای آن وجود مقدس برگزیده شد.

امام جمعه مشهد به فرصت طلبی های دستگاه بنی عباس مانند بنی امیه اشاره و خاطر نشان کرد: آنان مغلوب اهل بیت(ع) شدند و معصومان(ع) همچنان ملجأ علمی بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مأمون در آن زمان می خواست رویارویی فرهنگی ایجاد کند و احتمال می داد که جبهه اهل بیت(ع) شکست بخورد، خاطر نشان کرد: او شگرد گرفتن عنوان مرجعیت علمی از امام معصوم(ع) و ایجاد مراجع متعدد در رقابت های علمی و در نتیجه گرفتن آن عنوان از این خاندان معصوم را پیش گرفت.

وی یادآور شد: مامون به بهانه آزادی به ترجمه کتاب های یهودی بها می داد و به هر قیمتی به نشر افکار الحادی و اندیشه فلاسفه غرب و توسعه ادیان غیراسلامی می پرداخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این امر در حقیقت برای توسعه مرجع علمی و در نتیجه انزوای اهل بیت(ع) بود ولی به برکت امام رضا(ع) بساط فکری و فرهنگی از ادیان به جز از دین اسلام برچیده شد و تنها یک مرجع علمی در آن زمان و در گسترده کشورهای اسلامی یعنی وجود مقدس امام هشتم(ع) به عنوان عالم آل محمد(ع) وجود داشت.

آیت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به ساخت مجتمع فرهنگی آموزشی ثامن الحجج(ع) در حاشیه شهر مشهد، آن را اقدامی حکیمانه از سوی یک مرجع تقلید روشن اندیش شیعه در ایجاد مرکزی علمی در خط عرض ارادت به ساحت مقدس امام رضا(ع) عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت رسیدگی فکری و فرهنگی به حاشیه شهر مشهد، ابراز کرد: مقام معظم رهبری دستور دادند اقدامی فرهنگی در این منطقه انجام و نسبت به رهنمود های آیت الله العظمی مکارم شیرازی اقدام شود.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امروز وضع حاشیه شهر از نظر دینی و فرهنگی با گذشته قابل مقایسه نیست و حتی از نظر امنیتی نیز مورد توجه بوده و انجام هر حرکتی را از ناحیه ستاد ساماندهی حاشیه شهر می دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، شهردار مشهد را انقلابی خواند و نسبت این عنوان را از سوی مقام معظم رهبری دانست و گفت: وی در ستاد حاشیه شهر در سه سال گذشته مجاهدات ارزشمندی را انجام داد که یکی از نمونه های آن که با همراهی شورای شهر متدین انجام شد، تغییر شیب شهر از بخش مرفه نشین به سمت حاشیه شهر و آبادانی این مناطق بوده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم پرچم حرم حضرت معصوم(س) توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی به آیت الله علم الهدی اهدا شد که امام جمعه مشهد نیز آن را به شهردار مشهد هدیه کرد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha