جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بسیج

حوزه/ مسئول سازمان بسیج طلاب خراسان شمالی از راه اندازی پایگاه مقاومت بسیج اساتید حوزه علمیه این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام یوسف محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: امسال پایگاه مقاومت بسیج اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه استان در مرکز مدیریت راه‌اندازی خواهیم کرد تا بیشتر بتوانیم به‌صورت متمرکز از حضور اساتید انقلابی بهره ببریم.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که بسیج طلاب با آن درگیر است بحث کمبود نیروی انسانی در ستاد سازمان بسیج طلاب استان است که گاها باعث کاهش کمی و کیفی برنامه‌ها شده است.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه بسیج طلاب خراسان شمالی دارای 2 حوزه مقاومت اباصالح المهدی (عج) و حضرت رسول(ص) است، گفت: این 2 حوزه مقاومت دارای ۳۴ پایگاه مقاومت است که در حوزه‌های علمیه استان و در ادارات سازمان  تبلیغات شهرستان‌ها مستقر هستند.

وی با اشاره به رسالت این سازمان اظهار داشت: ازجمله مهم‌ترین رسالت‌های سازمان بسیج طلاب، بالا بردن میزان آمادگی مبارزه با تهدید نرم، نیمه سخت، سخت واگاهی بخشی و بصیرت افزایی و همچنین عمق بخشیدن به فرهنگ دینی اسلامی و انقلابی در جامعه است.

مسئول سازمان بسیج طلاب خراسان شمالی گفت: مأموریت اصلی بسیج طلاب تحقق ارتش بیست‌میلیونی و جذب طلاب و روحانیون و حفظ انسجام بسیج طلاب و روحانیت است که در این راستا برنامه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی کرده و اجرا می‌نماییم، ازجمله اعزام روحانیون با کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی و محلات است.

وی افزود: تغذیه فکری، فرهنگی و سیاسی طلاب حوزه‌های علمیه و اعزام مبلغین با توجه به نیازهای فرهنگی و اعتقادی مردم از دیگر برنامه‌های این سازمان است، از مهم‌ترین اقدامات این سازمان اعزام گروه‌های جهادی با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان که مهم‌ترین اولویت فعالیت این گروه‌ها پاسخگویی به شبهات و تبلیغ مسائل دینی و احکام اسلامی و انجام کارهای عمرانی است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اهتمام ویژه بسیج طلاب برای  بسیج اساتید و تأثیرگذاری بسیار بالای این قشر مهم تصریح کرد: با توجه به محرومیت استان داشتن اساتید برجسته اخلاق و بزرگان صاحب‌نفس به همت مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه جوادالائمه (ع) تدبیری اتخاذ شده تا هرماه از حضور اساتید اخلاق کشوری در استان بهره‌مند شویم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha