جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عزیزی

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه شرکت گسترده مردم در مسابقات قرآنی را نشانی از رشد فرهنگ و شور و نشاط قرآنی مردم دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‏الاسلام عزیزی شب گذشته در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امورخیریه استان قم در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع)، برگزاری این مسابقات، تجلی تعامل وحدت بخش بین اهالی قرآن، زیر سایه حضرت معصومه(س) دانست و گفت: در این مسابقات و به طور کلی در روند فعالیت اداره اوقاف سعی داریم که به منویات رهبری عمل کنیم.

وی افزود: فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه نشر و فهم و عمل به قرآن کریم، چراغ راه ما برای فعالیت در این عرصه نورانی بوده است.

حجت‏الاسلام عزیزی با اشاره به ارتقای امور قرآنی به اداره قرآنی در چارت سازمانی اوقاف گفت: چهل دوره از مسابقات اوقاف میگذرد و دو سال است که مسابقات در سطح بزرگسالان نیز برگزار میشود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قم بیان کرد: 300 برگزیده شهرستانی در این مسابقات شرکت داشتند؛ شرکت 3هزار نفر در بخش شهرستانی نیز که نشان دهنده ارتقای سطح حضور داوطلبان است نشانی از ایجاد حرکت مثبت قرآنی و بزرگتر شدن عرصه جامعه نخبگانی است.

وی گفت: اطلاع رسانی گسترده و همچنین استفاده از اساتید و داوران ملی و بین المللی، از جمله ویژگیهای این مسابقات است که به منظور اثربخشی بیشتر انجام شد.

حجت‏الاسلام عزیزی اظهارکرد: قرآن عزیز است و خوشبختانه این عزت در بین مردم نیز ساری و جاری است و مردم قم پیوند عمیقی با قران دارند و خوشبختانه این اشتیاق جهت حضور در این مسابقات نشان دهنده این فضای روحانی است.

وی گفت: رعایت اصل تکریم متسابقین از مهمترین وظایفی بود که در این مسابقات به عهده داشتیم و در همین زمینه به کوچکترین اعتراضاتی که نسبت به امور مختلف مطرح میشد پاسخگویی و رسیدگی میشد.

حجت‏الاسلام عزیزی اظهارکرد: تشکیل شورای قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قم با حضور اساتید قرآنی و همچنین برگزاری طرحهای مختلف قرآنی در بقاع و شرکت بیش از 23 هزار نفر در طرح حفظ اوقاف که امسال 8 هزار نفر در این زمینه مشغول به حفظ قرآن هستند از فعالیت‏های قرآنی این اداره کل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha