پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 422574
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
چند خبر کوتاه

حوزه/ نخستین مرحله ارزیابی حافظان قرآن کریم ناحیه دو اوقاف شهرستان قم در سال ۹۶ با حضور هزار نفر از حافظان خواهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  نخستین مرحله ارزیابی حافظان قرآن کریم اداره اوقاف ناحیه دو شهرستان قم طی سال 96 صبح امروز در چهار بقعه متبرکه این ناحیه برگزار شد.

در این مرحله که هزار نفر از خواهران حافظ قرآن در 12 رشته مختلف از حفظ یک جزء تا کل قرآن حضور داشتند، ارزیابی به صورت کتبی برگزار شد.

آستان مقدس امامزادگان جعفر شهید(ع)، سید معصوم(ع)، طاهر(ع) روستای طغرود و ابراهیم و محمد(ع) چهار مکان مقدسی بودند که این آزمون رأس ساعت 9 صبح پنجشنبه 26 مردادماه به صورت همزمان در آنها به مرحله اجرا درآمد.

بهره‌برداری از مرکز فرهنگی  قرآنی آستان امامزاده سید معصوم(ع)

مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده سید معصوم(ع) در ضلع غربی بارگاه مطهر این امامزاده واجب‌التعظیم به بهره‌برداری رسید.

در مراسم افتتاح این مرکز، حجت‌الاسلام فاطمیان مدیر اوقاف ناحیه دو شهرستان قم و محمد شکری معاون فرهنگی این ناحیه حضور داشتند.

حجت‌الاسلام حسین ازلگینی مسئول فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده سید معصوم(ع) در مراسم بهره‌برداری از این مرکز طی سخنانی ضمن خوش آمدگویی و تشکر از همکاری به خاطر تجهیز این مجموعه به تبین برنامه‌های پیش رو پرداخت؛ در ادامه نیز جلسه‌ای با حضور هیئت امنا حرم مطهر امامزاده سید معصوم برگزار شد.

گفتنی است: این مرکز با هزینه‌ای بالغ بر 40 میلیون ریال احداث شده است.

امروز همچنین گروهی از جوانان عضو پایگاه فرهنگی قرآنی آستان امامزاده معصوم(ع) عازم اردوی تفریحی – تربیتی به روستای زواریون شدند.

میزبانی این جوانان و نوجوانان را که تعداد آنها به 50 نفر می‌رسد، آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) بر عهده دارد.

اردوی پایانی طرح نشاط معنوی آستان امامزاده احمد بن قاسم(ع) برگزار شد

اردوی پایان دوره طرح نشاط معنوی دانش‌آموزان آستان مقدس امامزاده احمد بن قاسم(ع) به مقصد حرم مطهر امامزاده اسماعیل(ع) بخش کهک برگزار شد.

این اردو شامل بخش‌های مختلف از جمله کوه‌نوردی، مراسم قرائت زیارت عاشورا و آشنایی با امامزاده بود.

گفتنی است طرح نشاط معنوی از اواسط تیرماه سال جاری در بقاع متبرکه قم از جمله حرم مطهر امامزاده احمد بن قاسم(ع) آغاز شد و تا اواخر مردادماه ادامه دارد.

در این طرح دانش‌آموزان رده‌های سنی مختلف، در کلاس‌های گوناگون معارفی، ورزشی و هنری شرکت می‌کنند و اردوهای مختلفی هم برای آنها تدارک دیده می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha