جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری قائم مقام مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین غفوری با تاکید بر این که فضلای حوزه می توانند در کرسی های اسلام شناسی دانشگاه های دنیا، تفکر شیعه را منتقل کنند، خواستار فراگیری زبان های زنده دنیا از سوی حوزویان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، قائم مقام حوزه های علمیه کشور، ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه الغدیر نراق  که با حضور اساتید، روحانیون و جمعی از مسئولین  دلیجان و نراق برگزار شد، بر  ضرورت بهره برداری روحانیت از فرصت ها تاکید کرد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که فضلای حوزه می توانند در کرسی های اسلام شناسی دانشگاه های دنیا، تفکر شیعه را منتقل کنند، گفت: هر چند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این گونه کرسی ها در دانشگاه های دنیا  تاسیس شد، ولی این کرسی ها خالی بوده و جمعیت زیادی در دنیا تشنه معارف اسلامی هستند، لذا حوزه های علمیه باید برای رفع این خلاء، برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

تاکید بر حضور اثرگذار حوزه و روحانیت در عرصه بین الملل

 وی، حضور روحانیون در عرصه های علمی و تبلیغی بین المللی با فراگیری زبان های مختلف را ضروری دانست و به دایر بودن مرکز آموزش زبان های خارجی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: در سراسر کشور امکان آموزش زبان های انگلیسی، عربی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی و روسی به حوزویانی که قصد سفر تبلیغی به اقصی نقاط دنیا را دارند، فراهم است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری در ادامه طلاب را به توجه توأمان به تحصیل علم و تهذیب نفس توصیه کرد و گفت: با توجه به این که تحصیل علم در جوانی به ثمر می نشیند، لذا به توجه به امکانات خوبی که برای تحصیل و تهذیب در مدارس علمیه فراهم است، انتظار می رود طلاب با جدیت بشتر درس بخوانند و در اوقات فراغت و تعطیلات هم فرصت علم آموزی را از دست ندهند.

ضرورت مطالعه زندگی نامه علما و بزرگان

وی، مدرسه علمیه الغدیر نراق را فضایی مناسب برای تحصیل علم در فصل تابستان دانست و گفت: طلاب عزیز باید قدر شرایط و امکانات موجود و مناسبی را که تولیت و مدیر این  فراهم کرده اند، بدانند و بهترین بهره برداری را در تحصیل علم  داشته باشند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به ضرورت الگو گیری طلاب از بزرگان، افزود: طلاب  حتما زندگی نامه علمای گذشته را مطالعه کنند و ببینند که آنها در چه شرایط بسیار سخت و دشواری تحصیل کرده اند و توانستند میراث گرانبهای آل محمد (ص) را حفظ  کنند.

چهار عامل مهم اثرگذار در عرصه علم آموزی

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با تاکید بر لزوم تدبر، تفکر و تفقه در علم آموزی، ادامه داد: رعایت این عوامل در تحصیل علم باعث می شود انسان به عمق علم پی ببرد و بتواند حرف جدید بزند و تولید علم داشته باشد. اگر طلبه این مولفه ها را مورد توجه قرار ندهد، نمی تواند موفقیت چندانی داشته باشد.

برپایه این گزارش، پخش کلیپ معرفی مدرسه علمیه الغدیر، اجرای گروه تواشیح، تقدیر از ممتازین  و سخنرانی و خیر مقدم مدیر مدرسه الغدیر از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 ادای احترام به مقام شامخ شهدا

حجت الاسلام والمسلمین غفوری، همچنین با حضور در بر مزار شهید گمنام مدفون در این مدرسه، نسبت به مقام شامخ شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد و از بخش های مختلف این مدرسه نیز بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha