جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که حوزه و روحانیت از انقلاب طلبکار نیستند، تصریح کرد: تداوم انقلاب به انقلابی ماندن حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان، در جلسه شورای استانی حوزه علمیه که با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد، با بیان این که انقلابی ماندن حوزه مسئله ای حیاتی برای انقلاب و حوزه های علمیه است، گفت: اگر اساتید و مدیران انقلابی عمل نکنند، این بی تفاوتی به عموم مردم منتقل می شود.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: تداوم انقلاب متضمن انقلابی ماندن حوزه های علمیه است و همانند انقلاب مشروطه و ملی شدن صنعت نفت نباید مردم را از صحنه خالی کرد.

وی با تاکید بر این که حوزه و روحانیت از انقلاب طلبکار نیستند، افزود: اگر روحانیون از انقلاب طلبکار شوند، دیگر از مردم نمی توان انتظار داشت، بر این اساس باید در زمینه تبیین آرمان های انقلاب و امام راحل برای طلاب تلاش ویژه ای صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه همدان بر ضرورت واگذاری اختیارات به استان ها تاکید کرد و گفت: فلسفه تشکیل شوراهای استانی واگذاری اختیارات قم به شوراها بود و باید در این زمینه اقدامات موثرتری انجام شود.

آیت الله موسوی اصفهانی به وضعیت حوزه استان نیز اشاره کرد و گفت: در کل استان 14 مدرسه سطح یک داریم و با زحمت به پایه ششم می رسند و زمانی که به ثمردهی تبلیغی می رسند، به دلیل ادامه تحصیل به خارج از استان هجرت می کنند که ضربه جبران ناپذیری به استان وارد می شود.

عضو خبرگان رهبری در پایان خواستار توجه ویژه آیت الله اعرافی و دیگر مسئولان حوزه، به مسائل و مشکلات حوزه همدان شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha