جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمله تررویستی به مسجد امام زمان کابل

حوزه/ معاون اول شواری اخوت اسلامی گفت: در حمله تروریستی روز گذشته به نمازگزاران مسجد امام زمان(عج) در کابل، ۵۰ تن شهید شدند و ۸۰ تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از آوا ساعت ۱:۱۰ دقیقه بعد از ظهر روز جمعه 3 شهریور در حالیکه نمازگزاران مسجد امام زمان در محله نجارها کابل مشغول ادای نماز جمعه بودند چهار نفر تروریست که لباس پلیس بر تن داشتند از یک خودرو در مقابل درب مسجد امام زمان(ع) پیاده شدند تا جنایتی خونین را مرتکب شوند.

در ابتدا یکی از تروریست ها دو محافظ امنیتی دروازه ورودی مسجد امام زمان را به شهادت رساند و خود را نیز منفجر کرد. سپس مهاجمان وارد مسجد شده و نخست به سوی نمازگزاران مرد تیراندازی کردند.

به گفته شاهدان عینی، پس از سپری شدن حدود یک ساعت از حمله پلیس ساعت ۲:۳۰ دقیقه به محل رویداد رسید، اما مخالفان در این یک ساعت که گذشت، با مردم بی گناه چه کردند؟

به گفته گروگان‌هایی که از داخل مسجد به بیرون منتقل شدند، بیشتر به خانم ها در داخل مسجد آسیب رسیده است. برخی گزارش های تأیید نشده حاکی از بی رحمی تمام تروریست‌ها با زنان نمازگزار و حمله به آن ها با چاقو حکایت می کند.

پس از آغاز درگیری آمبولانس ها زخمی ها و شهدا را به بیمارستان‌های مختلف شهر انتقال دادند و به صورت همزمان نیرو های امنیتی نیز تلاش کردند گروگان ها را از داخل مسجد بیرون بیاورند و برای این کار مجبور شدند دیوار عقب این مسجد را منفجر کنند و بدین ترتیب تعداد زیادی از گروگان ها توانستند از مسجد خارج شوند و سرانجام درگیری میان نیروهای امنیتی و تروریست‌های داعش، پس از چهار ساعت با از بین رفتن تمام مهاجمان به پایان می رسد.

علمای دینی: حمله به مسلمانان شیعه یا سنی، خلاف ارزش های اسلامی است

اما عالمان دینی افغانستان در واکنش به حادثه تروریستی مسجد امام زمان(عج) کابل، این حادثه را محکوم کردند و آن را بر خلاف تعالیم اسلام دانستند.

محمد حسین جعفری، معاون اول شورای اخوت اسلامی و عضو شورای علمای شیعه افغانستان، با محکوم نمودن این حمله گفت: حادثه مسجد امام زمان(ع) بسیار وسیع بوده به گونه ای که مسجد کاملاً تخریب شده است.

به گفته جعفری، در این حمله بیش از ۵۰ تن شهید و بیش از ۸۰ تن زخمی شده اند، اما وزارت بهداشت می گوید در این جنایت، بیش از ۲۰ تن شهید و بیش از ۳۵ نفر دیگر زخمی شده اند.

این عالم دین می افزاید: اگر به عمق حادثه نگاه کنیم، آمار نیروهای امنیتی، درست نیست.

وی افزود: حمله به مسلمان شیعه یا سنی، خلاف ارزش های اسلامی می باشد و دشمنان  می خواهند با حمله به مسجد امام زمان(ع) میان شیعه و سنی تفرقه افکنی کنند.

از سوی دیگر سید محمد هادی هادی، رئیس کمیسیون عالی هماهنگی امنیتی از سوی علمای شیعه افغانستان، ضمن محکوم نمودن حلمه به مسجد امام زمان(ع) گفت: ما یک سال پیش با وزارت خانه های دفاع، کشور و ریاست امنیت ملی در مورد مساجد مهم شیعیان شهر کابل گفتگو داشتیم و در مورد خطر حمله تررویستی به این مساجد هشدار دادیم، اما با آن که ما تمام طرح و پیشنهادات خود را به دولت دادیم، تا کنون توجه جدی به مساجد مهم ما نشده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha