جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه اساتید مدرسه آیت الله آخوند(ره)

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: مساله اخلاق در مدارس علمیه نباید منحصر در دروس هفتگی اخلاق باشد، طلاب باید با توجه به اخلاق عملی اساتید از آنها درس اخلاق اسلامی را فرا گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان، در اولین جلسه اساتید مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) و یادبود استاد حجت الاسلام مسلم اسدی(ره) گفت: مساله آموزش در مدارس علمیه بر عهده اساتید  می باشد و آن ها باید با استفاده از شیوه نوین به طلاب دروس حوزه را آموزش دهند.

وی تصریح کرد: ایجاد انگیزه و مشارکت طلاب درکلاس یکی از هنر های اساتید به شمار می رود و نکته مهمی که آنان باید بدان توجه داشته باشند این است که نباید از عبارت خوانی طلاب در کلاس غافل شوند.

آیت الله موسوی اصفهانی ادامه داد: مساله اخلاق در مدارس علمیه نباید منحصر در دروس هفتگی اخلاق باشد، طلاب باید با توجه به اخلاق عملی اساتید از آنها درس اخلاق اسلامی را فرا گیرند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه افزود: اساتید در آغاز کلاس ها نکات اخلاقی و احادیث اهل بیت(ع) را برای طلاب بخوانند و به صورت خلاصه و مفید کلاس درس را با احادیث گهربار اهل بیت(ع) و آیا الهی آغاز کنند.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت مساله نظم، بیان داشت: شروع به موقع کلاس و اهمیت به مساله نظم توسط اساتید یکی از درس های اخلاق عملی توسط اساتید به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تفریح برای طلاب علوم دینی، خاطرنشان ساخت: چه اشکالی دارد که گاهی اوقات مدارس علمیه دروس خود را در دل طبیعت و در کنار مکانی تفریح برگزار کنند.

وی در پایان به اساتید توصیه کرد: اساتید  به کتاب های اصلی حوزه اکتفا نکنند و طلاب را با شروح و حاشیه های عربی آشنا کنند تا رشد علمی طلاب بالا رود و البته مدیریت استان در این راستا مدارس و طلاب را حمایت خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha