پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 همایش مبلغان حوزه علمیه همدان

حوزه/ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، ولایت فقیه را رمز استقلال ایران دانست و گفت: حوزه و روحانیت باید نسبت به مسایلی همچون بیکاری، حقوق نجومی و دیگر مشکلات به دولت تذکر دهد و در کنار انتقاد های سازنده، از انقلاب اسلامی پاسداری کند و همیشه در خط ولایت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان، ظهر امروز در همایش مبلغان حوزه علمیه همدان، اظهارداشت: مساله غدیر و مبانی فکری شیعه باید در جامعه توسط مبلغان نهادینه شود.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیان، آموزگاران غدیر خم در جامعه  هستند، گفت: پیامبر اکرم(ص) از ناحیه خداوند به رسالت پیامبری مبعوث شده و مردم بعد از بعثت با ایشان بیعت کردند، امام نیز از ناحیه خداوند متعال منصوب می شود و این مسئله مهم باید در جامعه نهادینه شود.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به آیه ۱۰ سوره فتح «إِنَّ الَّذينَ يُبايِعُونَکَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْديهِمْ» گفت: به راستی، کسانی که با پیامبر بیعت می کنند ، جز این نیست که با خدا بیعت می کنند . دست تو به منزله دست خداست که برای بیعت بالای دست های آنان قرار دارد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه افزود: مسئله ولایت امیر مومنان علی(ع) بعد از نبی مکرم اسلام(ص) باید در بین مردم گفته شود، ولایت به معنای تبعیت از امر خداوند متعال است و ثمره این مسئله در حال حاضر تبعیت از ولایت فقیه است.

آیت الله موسوی اصفهانی ادامه داد: مبلغان باید در کنار بیان احکام، تفسیر، روایات اهل بیت(ع) و مسائل قرآنی، به بیان مسائل سیاسی و انقلابی بپردازند و بصیرت افزایی انقلابی در جامعه داشته باشند.

وی با بیان اینکه استقلال ایران اسلامی در سایه ولایت فقیه حاصل شده است ابراز داشت: به مردم بگویید که پیشرفت های مادی و معنوی ایران بعد از انقلاب مرهون نعمت ولایت است.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: با توجه کشور های همسایه ایران همچون عراق، افقانستان و پاکستان متوجه می شویم که نعمت ولایت سبب پیشرفت ایران اسلامی است و این نعمت از باب «وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ(ذاریات/ ۵۵)»، باید به مردم و مومنان تذکر داده شود.

وی در پایان گفت: همه ما از مشکلات کشور خبر داشته و از این مسئله رنج می بریم و حوزه و روحانیت باید نسبت به مسایلی همچون بیکاری، حقوق نجومی و دیگر مشکلات به دولت تذکر دهد و در کنار انتقاد های سازنده، از انقلاب اسلامی پاسداری کند و همیشه در خط ولایت باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha