پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي مازندران

حوزه/ حجت الاسلام روحاني نيا گفت: مستکبرين عالم با هزينه هاي سنگين، در صدد تهي کردن جوان و نوجوان مسلمان از باورها و اعتقادات ديني آنان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام زين العابدين روحاني نيا، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در آئيين اختتاميه اردوي زيارتي هسته هاي فرهنگي جوان در اردوگاه دانش آموزي مشهد مقدس ضمن عرض تسليت بمناسبت شهادت امام محمدباقر (ع) با اشاره به اهداف برگزاري طرح هسته هاي فرهنگي جوان در جوار بارگاه ملکوتي علي بن موسي الرضا(ع) بیان کرد: با توجه به این که مستکبرين عالم با پرداخت هزينه هاي سنگين در صدد تهي کردن جوان و نوجوان مسلمان  از باورها و اعتقادات ديني آنان هستند، لذا برگزاري اردوي فرهنگي زيارتي در طرح اوقات فراغت در جوار امام رضا(ع) جهت تقويت باورهاي ديني جوان و نوجوان ايران اسلامي است و همه بايد در جهت تعميق باروهاي ديني در اين قشر اثرگذار تلاش کنيم .

وي در ادامه با اشاره به مسئله جنگ نرم دشمن در سال هاي اخير از سوي کشورهاي استکباري تصريح کرد: جنگ نرم مسئله مهمی است که مدتهاست رهبر معظم انقلاب در خصوص اين مسئله هشدار داده اند و بيشترين اهداف دشمن در اين جنگ مورد توجه جوان و نوجوان ايران اسلامي است؛ بنابراین بايد در جهت مقابله با اهداف شوم دشمنان برنامه ريزي دقيق و مستمر داشته باشیم.

معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي مازندران افزود: بايد در برابر هجمه هاي مختلف دشمن از ظرفيت جوان و نوجوان مومن و انقلابي که سرمايه هاي اصلي اين نظام و ايران اسلامي هستند بيشترين بهره را برد و از وجود اين پتانسيل عظيم در عرصه هاي مختلف کشور استفاده کرد .

وی تربيت جوان و نوجوان مومن و انقلابي را مهم ترين سرمايه براي نظام اسلامي دانست و تصریح کرد: شهداي مدافع حرم به ويژه شهيد سرافراز شهيد محسن حججي، نمونه کامل تربيت جوان و نوجوان ديني در نظام اسلامي است که مي تواند اين گونه در مقابل جبهه کفر و استکبار مقاومت و ايستادگي کند و جاودان و تاريخ ساز شود .

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به برگزاري آئيين اختتاميه طرح هسته هاي فرهنگي در جوار بارگاه ملکوتي امام رئوف حضرت رضا(ع) در جهت بهره گيري از سبک زندگي رضوي و آشنايي جوانان و نوجوانان با منش و روش اين امام همام، بيان داشت: وجود مقدس و نوراني امام رضا (ع) براي ايران اسلامي سرشار از برکات است و حضور جوانان و نوجوان طرح هسته هاي فرهنگي جوان در اين مکان مقدس زمينه کسب معرفت الهي و تقويت باورهاي ديني نقش بسزايي دارد.

وی در پایان با اشاره  به مسئله فرهنگ ديني، خاطر نشان کرد: آموزه هاي ديني بايد در دوران نوجواني و جواني مورد توجه قرار گيرد و نقش مساجد و کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد در اين دوران بسيار تاثير گذار است که بايد براي تعليم و تربيت مفاهيم ديني در ايام جواني و نوجواني برنامه ريزي دقيق و مدون داشت .

لازم به ذکر است که مراسم افتتاحيه اردوي هسته هاي فرهنگي جوان طرح اوقات فراغت(ويژه پسران )شهرهاي مازندران به همت معاونت فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي مازندران از 4شهريور الي هفتم شهريور سال جاري  در اردوگاه دانش آموزي مشهد مقدس در حال اجراء است و اردوي هسته هاي فرهنگي جوان ويژه دختران هم از تاريخ 16شهريور الي 19شهريور سال جاري در مشهد مقدس برگزار مي گردد .

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha