پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام گواهی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، حوزه و روحانیت را مسئول صیانت از انقلاب و پشتوانه فکری نظام اسلامی خواند و خواستار آشنایی طلاب و اساتید با راه های نفوذ دشمن شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالعلی گواهی، پیش از ظهر در جمع اساتید حوزه علمیه استان در اردوی بصیرتی فرهنگی مازندران، اظهار داشت: در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی دو نکته بیان شد که جهانی شد، یکی موضوع سبک زندگی اسلامی و دیگری موضوع سکولار بودن مراکز علمی و دانشگاهی و مخصوصا حوزوی بود.

وی افزود: موضوع سبک زندگی اسلامی از خراسان شمالی آغاز شد و فرمایشات معظم له در این‌باره بعد از مدت کوتاهی از زبان هر استاد و دانشجویی كه می‌خواستند سخنراني كنند و در هر زمان که صحبت از این موضوع به میان می‌آمد می‌گفتند همان سبک زندگی اسلامی که رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی بیان کردند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین گواهی تصریح کرد: در باب مراکز علمی، دانشگاهی و مخصوصاً  حوزوی که مقام معظم رهبری بحث سکولار بودن را مطرح کردند و انقلابی گری را برای طلبه‌ها  مطرح کردند و به این فکر افتادند که چه‌کار کنیم که حوزه علمیه را از این غربت دربیاوریم و بتوانیم حوزه علمیه را آن‌جور که شایسته و بایسته نظام مقدس جمهوری است، را نیز مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی بیان فرمودند.

وی با بیان اینکه متولیان اصلی اداره جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه هستند، گفت: باید این موضوع را به نحوی تعبیر کنیم که هرکسی وارد حوزه می‌شود خودش را مدیون به گذشتگان بداند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور اظهار داشت: حکومت اسلامی به دست امام راحل (ره) و سربازان امام که طلاب و روحانیون بودند تشکیل شد.

وی افزود: تداوم و نگهداری انقلاب کاری سخت و دشوار است، بنابراین این وظیفه ذاتی طلاب و روحانیون است که در این عرصه موفق و پایدار گام بردارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گواهی در ادامه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبري در مورد تشکیل بسیج دانشجویی و تشکیل بسیج طلاب، گفت: باید طلاب و اساتید حوزه نیز که خودشان حافظ انقلاب هستند نیز در این جنبش بسیجی شرکت داشته باشند و از این فرصت بهترین بهره‌برداری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در انقلاب هم رویش‌های فراوان و هم ریزش‌های فراوانی داشتیم، اظهار داشت: انقلاب اسلامی الآن چهار دهه را دوام آورده است و به زیبایی پشت سر گذاشته است، حتی با تمام موانعی که دشمنان بر سر راه انقلاب اسلامي به وجود آوردند و حقیقتاً موانعی که به وجود آوردند نیز موانع سختی بود، لیکن شما ببینید ما در صحنه‌های انقلاب شخصیت‌هایی مثل شهید مطهری داشتیم که می‌توانست نقشه انقلاب را به‌ خوبی تفسیر و تحلیل كند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور تصریح کرد: همین‌که بعد از این همه مشکلات و سختی‌ها ملت ایران اسلامی با عزت ایستادگی کرده و پای آرمان‌های انقلاب ایستاده و مقاومت می‌کند، عظمت بزرگي است.

وی افزود: چهل سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، ولی چهل هزار بار مورد هجوم قرار گرفته است، از تحریم و فشارهای اقتصادی گرفته تا جنگ تحمیلی و دشمنان با توطئه‌های فراوان درصدد براندازی نظام بودند.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی با بیان اینکه یکی از کارهایی که در اول انقلاب دشمنان انجام دادند و هنوز نیز انجام می‌دهند، بحث نفوذ است، خاطرنشان کرد: نفوذ بیشترین صدمه را به جمهوری اسلامی وارد کرده است و اكثر شهدای ما را با نفوذ به شهادت رساندند، بنابراین طلاب و روحانیون باید بیش‌ازپیش مراقب این توطئه دشمنان باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha